Снимка: iq.intel.com
Задължителна електронна регистрация за всички дронове се предлага да е част от новата регулация за безпилотните самолети, която подготвя Европейския съюза (ЕС).
Като основа за законодателството, което комисията ще изготви ще е изследване на управлението на въздушното движение в рамките на единното европейско небе, подготвено от публично-частната инициатива, съобщава сайтът euractiv.com, цитиран от Монитор. Целта на регламентирането е
да въведе „U-пространство“ като термин за всички операции и услуги
извършвани в ниско ниво на въздушното пространство, където обикновено летят дроновете. Във втората фаза законодателството трябва да направи въздушен график на мини летателния апарат, подобен на този на самолетите. Настоява се операторите на безпилотни апарати да подават заявка за полет и да получават одобрение за излитане, както и проследяване и процедурни интерфейси (за разпознаване).
Също така призовава за задължителна електронна регистрация на всички безпилотни самолети, както и за тяхното онлайн идентифициране и географско оформяне. Освен това се призовава и за определяне на виртуални географски граници в небето, не по-късно от 2019 г.
Дроните обикновено летят на височина до 150 метра и могат да се използват за събиране от въздуха на данни, инспектиране на инфраструктурата или подпомагане на прецизното земеделие, транспорта и логистиката.
Органът за управление на въздушното движение в ЕС вече е представил предложение за регулиране на използването на безпилотни самолети в нискобюджетно въздушно пространство. Според тях това трябва да допринесе за създаването на „силен и динамичен пазар на европейски дроуф услуги“. ЕС трябва да поеме водеща роля в световен мащаб в разработването на правилната рамка за процъфтяване на този пазар, коментира в свое изказване еврокомисарят по транспорта Виолета Булц.
Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) работи съвместно с държавите-членки на ЕС и индустриалните групи, за да изготви правила за безопасност на безпилотни полети за целия ЕС, включително основния регламент на ЕС за безопасност на въздухоплаването.
Очаква се Европейският парламент и националните правителства да приемат регламента през следващите месеци. Европейските пилоти, оператори на хеликоптери и администратори на въздушни трафик настойчиво призоваха ЕК да установи обща регулаторна рамка за безопасност на безпилотни кораби в целия ЕС през миналата година. Те настояват да бъдат определи граници за мястото и височините, където могат да се изпълняват безпилотни полети.
У нас още в началото на годината учени от БАН предложиха дроновете над 4 кг да бъдат вкарани в регистър. Така ще може да се проследява тяхното техническо състояние и ще се знае кой носи отговорност за машината и употребата й. Освен това човекът, който управлява тези летателни апарати, трябва да бъде обучен и да има нужните сертификати. А експерти считат, че трябва операторите на безпилотните машини да минават курс за любители пилоти и да получават съответния документ. Ако бъдат въведени тези изисквания поне 10 хил. дрона у нас ще подлежат на регистрация. Още тогава от транспортното министерство съобщиха, че се чака общоевропейски регламент, който да се приложи у нас и да бъде валиден във всички страни от ЕС.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment