Любопитно

Ръст в онлайн рекламата в цяла Европа

Ръст в онлайн рекламата в цяла Европа. Приходите надхвърлят 40 милиарда евро. Това сочат данните на Бюрото за интерактивна реклама (IAB Europe).

На 11-ата годишна конференция „Интеракт“ на IAB Europe бяха съобщени данните от развитието на сектора. Цифрите сочат, че онлайн рекламата е нараснала с 12,2% през 2016 година до 41,8 милиарда евро, като именно онлайн средата е доминираща на рекламния пазар в Европа, пише NOVA.

Проучването „AdEx Benchmark” отчита състоянието на европейския онлайн рекламен пазар и тази година се провежда за 11 поредна година. Изследването показва, че онлайн рекламата продължава да изпреварва телевизионната реклама.

Всички страни, участващи в проучването, са отбелязали ръст. В 30 от тях той е двуцифрен, а при три – с повече от 30%.

Рекламният пазар за мобилни устройства продължава да отбелязва ръст по два показателя – мобилна „дисплей реклама” и „резултати от търсене” – с 50% ръст през 2016 година. Именно рекламният пазар за мобилните устройства доминира над всички пазари с повече от 100% ръст в някои страни.

„Дисплей рекламата” при мобилните устройства сега възлиза на 5,4 млрд. евро и продължава да увеличава своя дял на пазара на „дисплей рекламата” до 33,3%, като темпът на растеж е 53,3% в сравнение с 2015 г.

Видеата, които се смятат за ключов канал за разпространение на реклами, според доклада на IAB Europe, продължават да се развиват бързо, като имат общ дял от 18,2% от общия пазар на онлайн реклама.

Главният изпълнителен директор на IAB Europe коментира, че онлайн рекламата демонстрира растящото си значение за икономиката.

Проучването на IAB Europe разделя онлайн рекламния пазар на три категории: „дисплей реклама”, „търсене” и „обяви и каталози”. И трите са подсилени от смяната на устройствата, с който потребителите влизат в онлайн пространството.

„Дисплей рекламата” изпреварва другите две категории за трета поредна година с ръст от 13,8%, на стойност от близо 16 милиарда евро.

„Резултати от търсене” продължават обаче да са най-голямата категория за онлайн рекламиране по отношение на приходите с ръст от 12,9% и пазарна стойност от 19,1 милиарда евро. Това продължава да бъде най-големият онлайн рекламен формат по отношение на приходите.

„Мобилните устройства и видеото са мощна движеща сила, управляваща европейския онлайн рекламен пазар, докато влизаме в пост-десктоп банерите в света на рекламата”, коментира старши директорът на TMT – IHS Markit Даниел Нап.

Правилата и практиките на онлайн рекламата се промениха с новостите, които набират сила. В същото време нашите данни за 2016 г. показват, че търсенето в „обяви и каталози” са навлезли в период на възраждане с ускоряващи се темпове на растеж”, коментира Нап.

„През 2016 г. пазарите в Централна и Източна Европа допринесоха повече за растежа на Стария континент, от когато и да е досега. Видяхме, че осем страни в региона отбелязват ръст от над 15%. Пазари като Полша, Чехия и Турция са сред лидерите в областта на мобилната и видеорекламата. Същевременно западноевропейските пазари остават в здравословна форма, като Великобритания и ключовите скандинавски пазари надхвърлят средната европейска стойност, въпреки високите им разходи за реклама на глава от населението”, коментира старши анализатор в IHS Markit.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Дарин Попов

Скорошни постове

  • България

Какво да купите за подарък за Деня на Майката?

Празнуването на Деня на Майката може да се проведе по много различни начини, но е…

преди 1 месец
  • Спонсорирани

Мъжките суичъри в дамските тоалети – вижте защо са толкова популярни

Суитшъртите са толкова удобни и универсални дрехи, че може би ще искате да имате няколко…

преди 2 месеца
  • Спонсорирани

Пазарувай от вкъщи бързо и удобно

Развитието на дигиталния свят бележи промени в редица аспекти от живота на хората и предоставя…

преди 2 месеца
  • Спонсорирани

Маркучи за въздух: Какво трябва да знаем и как да изберем?

Маркучите за въздух са важен компонент, който има множество индустриални и домашни приложения. Те са…

преди 4 месеца
  • Спонсорирани

Обувки за детската градина: Осигурете комфорт и безопасност за вашето дете

Като родители ние винаги искаме най-доброто за нашите деца, особено когато става въпрос за тяхното…

преди 10 месеца
  • Спонсорирани

Защо да наемем компактна кола за краткосрочно пътуване

Наемането на автомобил за кратко пътуване предлага редица ползи, особено когато разполагаме с ограничено време,…

преди 10 месеца