Учени установиха ,че изпиването на две халби бира има по-силен болкоуспокояващ ефект, отколкото вземането на хапче парацетамол, пише в. „Метро“, цитиран от novini.bg.
Изданието цитира проучване на университета в Гринуич. Според тях консумацията на 1 литър пиво снижава степента на усещаната болка с една четвърт. Специалистите анализирали 18 здравни изследвания . От тях проличало, че болката започва да се снижава при увеличаване на алкохолното съдържание в кръвта с 0,08 процента.
„От нашите проучвания стана видно, че алкохолът в малки дози действа като ефективен аналгетик, като показва клинично релевантни понижавания на интензивността на болката“, изтъкнаха учените. Това обяснява и защо хората, страдащи от хронични болки, често злоупотребяват с алкохола.
Действието на спиртните напитки в малки количества наподобява донякъде това на кодеина. Но експертите предупреждават, че алкохолът в никакъв случай не трябва да се употребява като болкоуспокояващо лекарство, защото дългосрочното му въздействие върху организма е пагубно.
15-годишно момче загина при челен сблъсък на пътя между Галата и Български извор в района…
София, Варна, Бургас и Пловдив потвърдиха намерението си да участват в надпреварата за домакинство на…
Внезапната оставка на главния секретар на МВР Георги Кандев предизвика политическа реакция. От партия „Възраждане“…
Сливенският окръжен съд наложи най-тежката мярка за неотклонение „задържане под стража“ на 26-годишния Б. С.…
Националното тол управление съобщи, че на 10 юни, сряда, ще извърши техническа актуализация на електронната…
Отношенията между България и Китай се развиват в дух на приятелство и сътрудничество, което открива…
Leave a Comment