Паника цари в ръководството на Националната компания „Железопътна инфраструктура“.
Причината е натиск от Служба за инфраструктура и логистика в Брюксел да се извърши проверка на договори от последните години, чрез които е извършен мащабен грабеж на стотици милиони, пише „Фрог нюз”, като цитира свои източници в Брюксел.
Двама души от ръководството на НКЖИ вече разказали пред български евродепутати за схемата, по която са източвани огромните средства. Те заверили своите показания и пред нотариус и адвокати, защото не искали да отговарят за грабежа, когато бъдат извадени на светло виновните за него.
Досега прокуратурата, ДАНС и МВР са пренебрегвали сигналите. Сега обаче натискът идва от Европейската комисия, категорични са запознати. Разследването трябвало да се пази в тайна, за да не се задействат политици, които участвали в далаверите.
В момента в НКЖИ действа мащабна схема за източване на публични средства в огромни размери главно при усвояването на средствата от държавния бюджет. В периода 2010-2012 НКЖИ е провела 20 аварийни поръчки на обща стойност над 140 млн. лв. Само през 2012 г. са възложени 13 аварийни поръчки на обща стойност близо 94 млн. лв.
Тръжните документи и техническите спецификации на всички поръчки са еднотипни и почти под индиго, макар че са за различни обекти. Това означава, че се е ползвала една и съща схема.
В Брюксел били изумени, че обикновени ремонти са описвани като аварийни, за да се избегне конкурс. В същото време са отчитани от НКЖИ като обекти от „инвестиционната програма”.
Цените за изпълнение са завишавани многократно, а строителните работи са извършвани без приети проекти. За изпълнението на аварийните поръчки са канени едни и същи компании, без никакво обяснение, защо точно те са предпочетени. Една от фирмите, която особено се набива на очи е „Водстрой 98“ АД, която се свързва с депутат от ДПС.
В ЕК били изненадани от документите за авариен ремонт на 355 м. железен път между Самоводене и Велико Търново, който струвал на държавата 16 127 534 лв. без ДДС. Това прави над 45 млн. лв за 1 км железен път. Средната цена в Европа за подолен ремонт е около 1,2 – 2,3 млн евро, в зависимост от терена и сложностите. Между Черниче – Пейо Яворов пък е записан ремонт на 175 м. железен път, който струвал на данъкоплатците над 7 млн. лв., което прави над 40 млн за километър. Рекорден е ремонтът на 150м. край Плачковци, който ни е „струвал“ около 7 млн. лв., което прави 46млн. лв. на километър – абсолютен световен рекорд.
В папката с кражбите са още десетки договори, сключвани на тъмно. Става дума за отсечки между Ловеч и Троян, Свищов – Троян, Димитровград – Свиленград.
Към момента възлагането на т. нар. „аварийни поръчки“ продължава да се извършва, но в случая чрез рамковото споразумение. Само от средата на 2013г. до сега са възложени поръчки на обща стойност над 120 млн. лв. По експертна оценка сумата е жестоко раздута.
Вече са подавани сигнали в прокуратурата, но не е последвала никаква реакция. Нито МВР, нито ДАНС са били активирани да проверят безобразията, които струват на данъкоплатците стотици милиони пари.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment