Германия започна днес кампания срещу публикуването на подстрекателски материали и клевети по интернет, заплашвайки с глоби до 50 млн. евро компании като Фейсбук и Туитър за това, че не вземат мерки, предаде ДПА, цитирана от БТА.
„Трябва да засилим натиска върху социалните мрежи, така че компаниите да започнат да се отнасят по-сериозно към своята отговорност да не допускат криминално съдържание“, каза министърът на правосъдието Хайко Маас, излагайки подробности за подготвяния проектозакон по въпроса. Предлага се на компаниите да се дава 24-часов срок да отстраняват от своите платформи материали, оценени като клеветнически и насаждащи омраза, след което ще следват солени глоби.
„Става въпрос за наказуеми деяния и за тях в социалните мрежи не трябва да има повече място, отколкото на улиците“, изтъкна той. В случай на неотстраняване на материали с такова съдържание, глобите ще бъдат от 5 млн. евро за физически лица в отговорната компания до 50 млн. евро за самите организации, посочи Маас.
ДПА обръща внимание, че новите правила се предлагат в навечерието на серията от избори, за които Германия се готви, и на фона на засилващо се безпокойство от използването на социалните медии за разпространение на т.нар. „фалшиви новини“ и на расистки коментари и език на омразата. Предвижда се всяко тримесечие да се публикува отчет за взетите мерки след постъпили оплаквания.
хранителната фирма „Брадърс Секюрити“, чиито служители бяха замесени в скандала с бития мъж, който по-късно…
Известният шоумен и приближен на певицата Стас Барецки свидетелства, че състоянието на Пугачова е много…
Официално 27 юни се чества за Световен ден на риболова от 1985 г. по решение…
Преди Хърватия да влезе в еврозоната, ние бяхме с по-добър кредитен рейтинг от тях, сега…
"Дори промъкването през водопроводните тръби не помага на руските войски да превземат Часов Яр", пише Forbes…
Феновете на Левски, които организираха протест срещу собственика Наско Сираков и забавиха началото на домакинския…
Leave a Comment