България

От Mtel умишлено премълчавали важно условие при закупуването на предплатени карти

Върховният административен съд потвърди заповед на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на нелоялна търговска практика на „Мобилтел” ЕАД при продажбата на предплатени карти за мобилни услуги.

Телекомът умишлено е премълчавал важно условие, според което при закупуване на предплатени пакети услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. Тази информация е фигурирала само на интернет страницата на мобилния оператор. Липсвала е обаче в офисите му и върху опаковката на картите Prima, където би била полезна на потребителя непосредствено преди вземането му на решение за покупка.

В търговския обект е било налично единствено неактуално ръководство, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен – пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.

В резултат от прилагането на цитираната практика потребителят остава с впечатлението, че ще може да ползва сумата по своята сметка през целия период на валидност на картата.

Влязлата в сила заповед на КЗП отнема възможността на мобилния оператор да подвежда по такъв начин потребителите занапред. Наложена е санкция в размер на 10 000 лв. с наказателно постановление, което търговецът обжалва.

Съвети към потребителите:

  • Настоявайте да получите пълна, вярна и разбираема информация за основните характеристики на услугата и условията за ползването й.
  • Не бързайте да сключите сделка преди да се запознаете с всички условия и да се уверите, че те са изгодни за Вас.
  • Търсете консултация винаги при съмнение, че информацията е непълна или неясна.

Препоръки към търговците:

  • Необходимо е на потребителя предварително да бъде предоставена информация за всички съществени характеристики на услугата и условията на сделката, както и да му се даде възможност да се запознае с тях.
  • Информацията трябва да е ясна и достъпна.
  • При необходимост консултантите могат да дадат разяснения, които обаче да не въвеждат в заблуда.
Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Дарин Попов

Скорошни постове

  • България

**Радев: Назначението на Спецов в Лукойл е незаконно, а политиката в България се превръща в диктатура**

**Президентът Радев обяви остри критики срещу управлението на казуса "Лукойл": Нарушения на Конституцията и правовата…

преди 3 дни
  • България

Деница Сачева разкри: Румен Спецов има тайно доверие от САЩ и Британия, а бюджетът 2026 е последен шанс за спасение на финансите

**Деница Сачева: „Румен Спецов е професионалист с опит, а бюджетът за 2026 г. е единственият…

преди 3 дни
  • България

Трима загинали и блокиран тракийски път след фатално ПТП, причинето от загуба на контрол над волана

**ТРАГИЧНО ПТП НА АВТОМАГИСТРАЛА „ТРАКИЯ“ ВЗЕМА ТРИ ЖИВОТА** Трима души загинаха, а един е тежко…

преди 3 дни
  • България

Синът на Радан Кънев заловен с дрога: 17-годишният Борис задържан с марихуана и машинка за цигари

**Скандал около сина на евродепутата Радан Кънев: 17-годишен младеж задържан с наркотици** В ранните часове…

преди 3 дни
  • България

Топло за ноември: до 21 градуса в почивните дни, но мъгливо в равнините

**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тиха…

преди 3 дни
  • България

Топло за ноември: 21 градуса в почивните дни, но мъглата ще скрие слънцето в равнините

**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тихо…

преди 3 дни