Над 151 превозни средства в България бяха служебно отрегистрирани заради неплатена застраховка „Гражданска отговорност”. Отнемането на регистрацията става автоматично, по силата на промените в Закона за движение по пътищата, приети в края наминалата година, пише economic.bg.
При плащане на застрахователната полица автомобилът би трябвало автоматично да бъде регистриран. Оказва се обаче, че дори и да имат застраховка, собствениците трябва лично да отидат до КАТ и да подновят регистрацията си. Обещаната автоматична регистрация не е факт, а само дерегистрацията.
Тихомир Тодоров от „Пътна полиция” обясни, че причината е в двустранната информационна система между МВР и Гаранционния фонд, която още обменяла данни само едностранно. Т.е. получава се информация за несключена застраховка, но не и за сключена. Около 1000 души са подновили сами регистрацията си с посещение при КАТ.
76% от мотористите карат без задължителната полица, съобщиха от Асоциацията на българските застрахователи. „Не може 76% от моторите да нямат застраховка, ако работеше вече автоматичната дерегистрация и автоматичната регистрация, би трябвало този процент да намалее. Това е в интерес и защита на Гаранционния фонд, където се генерират средства от всички добросъвестни граждани“, каза Делян Добрев от ГЕРБ.
Данъци се дължат и за дерегистрираните автомобили, обясни през декември вътрешният министър Румяна Бъчварова. При липса на застраховка и последвала служебна дерегистрация, свидетелството за регистрация и регистрационните табели не се връщат в КАТ, откъдето са издадени. По тази причина тези автомобили не могат да бъдат освободени от данъци и такси, се посочва в отговора.
Въвежда сезонна застраховка за мотори, каравани, кемпери. И сега действащият закон позволява срочна полица, но за не по-малко от 30 дни. „Въвеждането на по-кратка от 12 месечната гражданска отговорност, не означава, че няма да се прекратява регистрацията. Дерегистрацията е в отделен текст в закона“, обясни Делян Добрев.