Невидими галактики движат Млечния път

Нашият Млечен път и неговите съседни галактики се движат в пространството. Цялата местна група от повече от 50 галактики се премества в една определена посока от гравитацията на някакъв огромен невидим обект, предполагат астрономите.

Сега международен екип смята, че е намерил виновника: близък суперклъстер – колекция от стотици галактики – които никога преди не са били забелязвани, защото газ, прах и звезди от нашия Млечен път блокират погледа на телескопите.

Изследването е публикувано в Monthly Notices of the Royal Astronomical Society. По-ранни изследвания на движението на местната група доведоха до прогнози, че има нещо, което се крие отвъд Млечния път, разказва списание Science, цитирано от nauka.offnews.bg.

При това някои наблюдения предполагат, че в направление съзвездие Корабни платна, през което преминава равнината на нашата галактика, наистина може да има по-висока от нормалната плътност на галактики. Сега изследователите измериха червеното отместване на 4500 галактики в съзвездието Корабни платна и установиха параметрите на движението им.

Млечният път засенчва голяма част от галактиките, които се намират в това направление, затова астрономите водели наблюденията си от двете страни на нашата галактика, встрани от нея. И те потвърдиха, че е налице свръхплътност на галактики в тази посока на разстояние 800 милиона светлинни години.

Това означава, че нашият космически квартал е дом на друга гигантска структура. И благодарение на гравитацията на новооткрития суперклъстер Корабни платна ние се движим към него с 50 километра в секунда.

Но няма причина за тревога – при тази скорост ще ни трябват 5 трилиона години, за да стигнем до там.