Наситените мазнини в маслото, маста и червеното месо повишават риска от ранна смърт, но заместването им с мазнини от зехтин може да осигури значителни здравни ползи, потвърждава тридесетгодишно проучване, предаде AFP. В изследването са участвали над 120 000 души, то е публикувано в Списанието на Американската медицинска асоциация (JAMA).
„Имаше широко разпространено заблуждение в общността на биомедиците и обществеността през последните няколко години за здравните последствия от определени видове мазнини в храните“, казва Дон Уан, докторант в Харвард. „Това проучване документира важните ползи от ненаситените мазнини, особено когато заместват наситените и транс-мазнините“, допълва той.
Сред най-важните открития в проучването са, че при хората консумиращи повече наситени и транс-мазнини имат повишени нива на смъртност, отколкото при консумиращите същия брой калории от въглехидрати.
15-годишно момче загина при челен сблъсък на пътя между Галата и Български извор в района…
София, Варна, Бургас и Пловдив потвърдиха намерението си да участват в надпреварата за домакинство на…
Внезапната оставка на главния секретар на МВР Георги Кандев предизвика политическа реакция. От партия „Възраждане“…
Сливенският окръжен съд наложи най-тежката мярка за неотклонение „задържане под стража“ на 26-годишния Б. С.…
Националното тол управление съобщи, че на 10 юни, сряда, ще извърши техническа актуализация на електронната…
Отношенията между България и Китай се развиват в дух на приятелство и сътрудничество, което открива…
Leave a Comment