Извънредно! Софиянци изригнаха срещу джамиите! Бунтът уплаши мюсюлманите

blank

Три джамии били необходими в София на този етап. Това обяви районният мюфтия на столицата Мустафа Избищали пред молитвения дом в „Люлин“, където живущи от квартала се събраха на протест.

Пред медиите той обяви, че има регистрация в Столична община в дирекция „Култура“, която директно отивала в дирекция „Вероизповедания“ за мюсюлманско настоятелство и показа документ, за да докаже тезата си. По думите му, този „склад за обувки“ (както е регистрирана сградата – б.р.), може да се ползва като молитвен дом.

Избищали коментира, че това е място, на което вярващите правят поклон до земята по време на молитва. „Това може да бъде във всяка една стая в апартамент, във всяка една зала в Софийския университет, може да бъде на всяко едно място“, коментира той.

От думите му стана ясно, че централната джамия не вършела работа. „Ако централната джамия в София вършеше работа, нямаше да правим молитви на тротоара до самата джамия и да пречим на столичани“, коментира районният мюфтия на София.

Избищали прикани представители на Столична община, за да намерят общо решение. Неглежирането на въпроса за втора джамия водела до това определени хора, които не можело да нарече гражданска квота, да изваждат користни цели и да спекулират на темата.

На въпрос колко джамии са необходими в София, според него, районният мюфтия отсече: „Колкото е нужно„. По думите му се нарушавали правата на хората, когато няма къде да се молят.

На този етап били нужни три джамии, допълни след това районният мюфтия. Той остава на Столична община да прецени къде да са те, но с условието да бъдат на комуникативно място. „Няма как да е на Витоша отгоре и да очакваме да няма молещи се на тротоара пред Централната джамия“, коментира той.

Според софийския мюфтия, във всеки един квартал, в който има достъп и инфраструктура, можело да се направи джамия.

Избищали гарантира, че на местата, които са под контрола на мюфтийството, не се проповядвал радикален ислям. За молитвения дом в „Люлин“ той обясни, че молитвата се водела на арабски, а проповедта – на български език. Тази молитва трябвало да се води задължително на арбаски, а проповедта се води на български език.

Районният мюфтия на София отказа достъп на медиите, за да снимат кадри в сградата. Той заяви, че в друг ден, поединично камери могат да бъдат допуснати.

В близост до голям хипермаркет в столичния квартал „Люлин“ и до сградата, отключила недоволството на живущите там се събраха около 150 протестиращи, които изразиха безпокойството си.

Отец Георги Спасов заяви пред News.bg: „На българския народ му трябват хляб и къщи, а не джамии„. По думите му, на мястото се планира да бъде изградена джамия, а открай време в Люлин нямало нито един турчин.

На всички цигани, които се заселиха тук им дадоха пари и ги направиха мюсюлмани„, коментира отец Георги, който бил един от първите заселници в квартала.

„За да се пишеш мюсюлманин в Люлин, си циганин и си дошъл в тази религия заради пари“, категоричен е той.

Като човек, който имал поглед върху вероиповеданията заяви, че имало 138 регистрирани вероизповедания. По думите му, сега са много повече от това, което ни е необходимо. „Това са измислени религии като всички са преписвани от християнството„, обясни той.

Друг протестиращ от живущите в „Люлин“ – Ради Миланов също е обезпокоен от наличието на молитвен дом. „Този център се крие зад паравана на молещи се мюсюлмани, а е абсолютно незаконен„, коментира пред News.bg той.

Според него има разрешение за мюсюлманско настоятелство, а реално това е молитвен център. Според Миланов тук се проповядва радикален ислям и антибългарска дейност.

Миланов коментира, че сградата няма означение, за това, че е молитвен дом, което е грубо потъпкване на Конституцията на България. Той е виждал скъпи дипломатически автомобили на държави, които, по думите му, подкрепяли тероризма. „Лицето Хафъзов е тук всеки ден„, обяви той.

Според друг, обезпокоен жител на „Люлин“, общината трябва да провери склад за обувки ли е това, джамия ли е.

Жена, която също бе на протеста, заяви, че в молитвения дом влизали предимно мъже със зли погледи, които не приличали на обикновени мюсюлмани.

По време на протеста полицейското присътвие в района бе засилено. Протестиращите развяват български знамена. Има и плакати, от които се вижда: „Люлин не е Пазарджик„. Друг плакат гласи: „Спри ислямизацията, спаси България„.