В новите патрулни автомобили не могат да се монтират мобилните снимащи радари. Проблемът е, че стъклата на новите автомобили „Киа“ са с различен наклон и друг кварцов състав от тези на досегашните „Опел“-и, потвърди пред „Труд“ шефът на „Пътна полиция“ старши комисар Бойко Рановски.
Според специалисти било невъзможно да се снима от капака или покрива на патрулката. Затова сега предстоят проби камерата да се монтира отзад в полицейския автомобил и той да застава край пътя с отворен заден капак.
В същото време стана ясно, че МВР е отказало да плати на британска фирма за поддръжка на единствената у нас система за засичане на средна скорост. Затова вече седми месец не работят камерите при тунела на магистрала „Люлин“.
Системата е от две двойки камери и сървър, монтиран на петия етаж в сградата на Дирекция на полицията в столичния квартал „Младост“. Купена е за 240 000 лева и е пусната експериментално през 2014 г. Започва да снима и през 2016 г. достига максимален капацитет от 30 000 заснети нарушения.
Общо до злополучното й спиране през декември м.г. са засечени над 60 000 джигити. В „Пътна полиция“ била създадена специална група, която да обработва снимките и да праща електронни фишове.