## **Система за контрол на средната скорост стартира с минимално покритие**
Институтът за пътна безопасност (ИПБ) остро критикува стартирането на новата система за контрол на средната скорост. Към момента е сертифициран само един участък от 10 км в двете посоки по Северната скоростна тангента на София. Очаква се сертифицирането на още шест кратки отсечки с обща дължина около 120 км. Това представлява едва 0,6% от републиканската пътна мрежа.
Ограничена ефективност и правни рискове
ИПБ посочва, че камерите на ТОЛ системата, използвани за контрол на скоростта, са предназначени за таксуване, което крие сериозни правни рискове. Пренастройването им ще доведе до ограничена ефективност, концентрирана в няколко участъка. Институтът осъжда и мащабната рекламна кампания, създала заблуждаващи очаквания у водачите.
Незабавни промени са необходими
ИПБ настоява за незабавни структурни и кадрови промени, обявени преди три месеца от министър-председателя. Според института са нужни реални решения, а не медийни ефекти.

