Това заяви пътният експерт Диана Русинова. „Тече акция и всеки ден хващаме толкова много пияни и дрогирани. Това е абсурдно и шокиращо“, настоя Русинова
Поредната тежка катастрофа у нас взе жертва, а други трима души в момента са в критично състояние. Причините за инцидента продължават да се изясняват.
„Най-вероятната причина е навлизането на автомобил, идващ от Самоков към София, в лентата за насрещно движение, където се удря челно в идващ от София автомобил. Веднага след него се удря друг автомобил, който явно не е спазвал дистанция“, коментира експертът по пътна безопасност Диана Русинова в студиото на „България сутрин“.
По думите й фаталният завой не е труден и не е опасен, а на мястото има маркировка и съответните пътни знаци. Ограничението на скоростта преди завоя е 30 км/ч.
„При скорост от 90 км/ч, каквато беше на единия автомобил, съдейки по километража му, няма как да не допуснете грешка на този участък. Ако ударът беше с 50 км/ч, най-вероятно нямаше да има смъртен случай „, заяви Русинова.
Според нея пътните акции не са панацея и трябва да се търси механизъм за превенция.
„Когато един водач е хванат да шофира след употреба на алкохол, той да подлежи на задължителна терапия с психиатър, психолог и да минава задължителен курс на консултации. В България ги пращаме на психотестове, които в повечето случаи са чисто формални. Преди да ги санкционираме тези хора, да се опитаме да ги превъзпитаме и да им покажем, че има правила“, каза Русинова.
Пътният експерт смята, че пробойната е и в нормативна уредба на страната, и в занижения контрол в годините назад. А слабата комуникация между институциите е сред основните проблеми. По думите ѝ камерите са вариант за контрол на скоростта, но по отношение на алкохола не биха помогнали кой знае колко много.
„Тече акция и всеки ден хващаме толкова много пияни и дрогирани. Това е абсурдно и шокиращо“, настоя Русинова.
Дни преди началото на новата учебна година тя призова родителите да купят на децата си светлоотразители за раниците и да говорят с тях къде е безопасно да пресичат. В програмата трябва да се включат и училищата, а опасните места да бъдат набелязани, изтъкна пътният експерт.
„Дойдоха поколения, които нямаха никакво обучение по пътна безопасност в училище. Те предизвикват тези тежки катастрофи. Това са поколенията на купените книжки. Има го и днес този проблем“, заключи Русинова.
По публикацията работи: Станислава Гавазова