Министърът на образованието и науката Николай Денков проведе урок за солната киселина в 7 клас
Какви са физичните и химичните свойства на солната киселина? Как тя си взаимодейства с метали, с медния оксид и натриевата основа? Каква е нейната задача в стомаха и защо не го разяжда? Тези и други въпроси изясни урокът за солната киселина, който министърът на образованието и науката акад. Николай Денков проведе със седмокласниците от СУ „Панайот Волов“ в град Каспичан.
Министърът, който е професор и доктор на науките по физикохимия, и учителят по химия Калин Колев показаха на учениците как се проверява киселинният характер на солната киселина. Седмокласниците разбраха как се използват реактиви за откриване на различни вещества. Акад. Денков обясни разликата между „вкусните“ и опасните киселини. Децата чуха и за „царската вода“ – смес от азотна и солна киселина, която може да разяде дори златото.
Акад. Денков обясни на учениците колко важна суровина е солната киселина в химическата и фармацевтичната промишленост. Тя е основен реактив във всяка лаборатория. Употребява се в производството на лекарства и витамини, за създаване на багрила и изкуствени влакна, при обработване на кожи и почистване на метални повърхности, както и в препаратите за растителна защита.
В СУ “Панайот Волов” в Каспичан често гостуват преподаватели отвън. Училището си сътрудничи с Националния военен университет „Васил Левски“ във Велико Търново и с Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“.
СУ „Панайот Волов“ е единственото за общината училище с обучение до XII клас. То е средищно, в него се обучават 226 ученици на една смяна. Има паралелки с профили „Софтуерни и хардуерни науки“, „Хуманитарни науки“, „Природни науки“ и „Предприемачески“.
Училището работи по европейски проекти и национални програми, сред които са „Подкрепа за успех“, „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“, националните програми „Информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в системата на предучилищното и училищното образование“, „Иновации в действие“ като партньор на иновативно училище, „Без свободен час“.
По публикацията работи: Пламена Сутева