Това заяви Асен Александров, който е председател на Сдружението на директорите в средното образование и автор на идеята да се учи на две нива
„Трябва да олекотим учебното съдържание“, каза директорът на 51-во училище в София Асен Александров.
„Да преосмислим дали някой знания са ни необходими. Живеем във времето, когато информацията не е такава ценност сега е важно да се мисли критично, излишната информация да бъде съкратена“, допълни Александров.
Според него идеята за обучение на две скорости и с различни учебници не е чак толкова екзотична. „Съдържанието трябва да е по-леко, темите да са по-лесни и излишната информация да бъде съкратена“, смята Александров, съобщиха от bTV.
„Има различни начини, по които може да се направи обучението на две скорости. В повечето държави се делят на паралелки“, каза Александров. По думите му много от учениците се отказват от математиката още в пети и шести клас, защото им се струва прекалено трудна.
Подобно обучение би дало шанс на тези деца да се преориентират в нещо, което им
е по-лесно. „Мисля, че стъпка по стъпка това ще стане“, заключи той.
По публикацията работи: Станислава Гавазова