Бойкот на мерките: Заведения масово не спазиха вечерния час (ВИДЕО)

258

Затвориха ли заведенията в 23 снощи?

Собственици на нощни заведения в най-големия черноморски курорт у нас – “Слънчев бряг”, не се съобразиха с новите мерки и продължиха работа и след 23 часа. Екип на NOVA беше на среднощна проверка с екипите на РЗИ и полицията. Те започнаха проверката си малко след 23 часа в заведения на централната алея на Слънчев бряг. В почти всички имаше клиенти.

Въпреки, че собствениците на едно от заведенията са против новата заповед на здравния министър, с която се ограничава работата им до 23 часа, те са избрали да преминат към реален бойкот след протеста в сряда. Обясняват, че ще им се наложи да освободят 80% от персонала си преждевременно.

В следващото проверено заведение посетителите бяха десетки. Основно чужденци, избрали да гледат футболен мач на открито. Управителят опита да увери инспекторите на РЗИ, че не обслужат клиентите си и ги чакат да си заминат. Здравните инспектори обаче не повярваха и затова на собственика ще бъде съставен акт. Той може да стигне до 1000 лв.

Нарушения бяха открити и в следващия бар. Проверяващите влязоха малко преди 23,30 часа, а заведението беше пълно с клиенти. Оправдаха се с това, че се спазват всички изисквания за работа на открито и персоналът бил 100% ваксиниран. Въпреки твърдението проверяващите отново подготвиха наказателно постановление.

„То е очевадно, че не се спазва часовият диапазон от 7 до 23 часа. Освен това има на масите и повече от 6 клиенти, както разрешава заповедта. Твърдението, че персоналът е ваксиниран, трябва да се докаже и трябва да е предварително заявено. Това не отменя спазването на часовия график до 23 часа, така че отново ще поканим отговорното лице на обекта в РЗИ-Бургас да му бъде съставен акт за нарушение”, обясни Данка Андреева, която е инспектор към РЗИ-Бургас.

А докато се попълваше констативният протокол и клиентите започнаха да си тръгват, след като разбраха, че повече няма да им бъдат сервирани питиета, служителите на РПУ Несебър получиха сигнал, че друг плажен бар е препълнен с клиенти. И въпреки желанието си да спазват противоепидемичните мерки, в това заведение признават, че бойкотират заповедта на здравния министър.

Остана ли нощният живот в столицата на пауза?  Проверки за нарушители имаше и на един от емблематичните за София булеварди.

По-строгите ограничения за заведенията влязоха в сила точно в 23 часа. Музиката обаче не остана на пауза. Причината – голяма част от ресторантите в центъра на столицата не спазиха вечерния час. Сред нарушителите е и председателят на Българската асоциация на заведенията.

„Това няма да стане, не е само моето заведение, много заведения си работят, както виждате в момента“ , категоричен бе Ричард Алибегов.

Стилян и Станислав са решили да празнуват тази вечер. Екипът ни ги среща на бул. „Витоша“ 50 минути след обявения краен час, в който заведенията могат да приемат посетители. Места си намерили лесно. На емблематичния столичен булевард срещаме и Александър, който работи като сервитьор в един от ресторантите.

Въпреки напредването на нощта, интересът на хората към свободните места във все още отворените заведения не стихна. А част от гръцките туристи у нас с изненада научиха, че е в сила вечерен час за бизнеса. От ресторантьорския бранш не се притесняват от глоби, а ако им наложат такива, са готови да ги обжалват.

„Аз се притеснявам повече за служителите ми, честно да ви кажа, и това те да са добре. Да затворим и да оставя хората, с които работя от години, на улицата, това няма да се случи – не заради заповеди, не заради глоби, не заради министър Кацаров, заради никой“, посочи Алибегов. И добави, че в момента властите налагат двоен стандарт.

“Снощи, след влизане в сила на новите COVID мерки, работихме до 2 часа през нощта. Нашата работа в делнични дни не е много, нямаше много хора. Нямаше проверки”. Това заяви в ефира на „Здравей, България” Радослав Мирчев, управител на нощно заведение, което бойкотира разпоредбите.

По думите му нощните заведения са единственият бранш, който е ограничен в работното време без значение дали персоналът е ваксиниран на 100%.

„Направили сме контрол на достъп на клиентите. Персоналът ни е изцяло ваксинира. Имаме добра вентилация, дезинфектанти навсякъде”, посочи той.

По публикацията работи Снежина Раева