Българските пътища с над 1500 черни точки: Справяме ли се с опасните участъци

121

След тежката катастрофа край Своге през август 2018 г., при която загинаха 20 души, обществото се обърна към институциите с въпроса доколко реално се спазват изискванията за безопасност при изграждане на пътната инфраструктура у нас. Темата за състоянието на българските пътища коментира Богдан Милчев от Института по пътна безопасност в ефира на Bulgaria on Air.

„След катастрофата в Своге цялата транспортна система претърпя катаклизъм. Всички институции се засилиха да коригират своята дейност. Тогава създадохме и Института за пътна безопасност, който още не е успял да извърши оценка и работи само като паразитна структура“, сподели Богдан Милчев.По думите му институтът е показал на институциите какво трябва да се направи, но самият той не разполага с необходимия ресурс.

„Идентифицирали сме над 1500 опасни точки – работата над тях трябва да бъде приоритет. АПИ трябва да бъде извадена от Министерството на регионалното развитите, да се обедини с ИПБ и по този начин ще приоритизираме проблема с пътища, ще спрат да се харчат просто така парите, и не на последно място – експертите от държавната агенция ще могат да управляват риска“, добави Милчев.

Той каза още, че в българската наредба има само около 90 точки с концентрация на ПТП всяка година.

„Слагаме там табели и те седят с години, а трябва да са там само няколко месеца. Когато изследвахме международните стандарти, установихме, че една Швейцария има 4000 черни точки – те не са много по-голяма страна от нас. Гърция също има много такива точки и сега ще получат много пари от ЕС, за да подобрят ситуацията“, заяви Милчев пред Bulgaria ON AIR.

По публикацията работи: Ралица Димитрова