Българските ученици имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата
**Слаба грамотност, а не финансови знания, е основният проблем на българските ученици**
Министърът на образованието Красимир Вълчев заяви в Благоевград, че българските ученици изпитват по-сериозни трудности с базовата и функционалната грамотност, отколкото с финансовата. Уточнението бе направено по време на информационна среща, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България.
Финансовата грамотност в учебните програми
Финансовите и паричните отношения са неизменна част от ежедневието и са включени в образователните стандарти, подчерта министърът. Последните сериозни промени в учебните програми са отпреди девет години, когато бяха добавени теми за съставяне на бюджет, управление на кредити и приходи и разходи. Вълчев уточни, че тези теми могат и трябва да бъдат доразвити при бъдещи промени.
Основното предизвикателство – грамотността
Министърът акцентира, че макар финансовата грамотност да е важна, много по-належащ проблем е слабата базова и функционална грамотност сред учениците. Това означава неспособност за коректно четене с разбиране, анализ на текстове и практическо прилагане на наученото – умения, които са в основата на успешното усвояване на всякакви знания, включително и финансови.

