България подготвя въвеждането на еврото с национална информационна кампания
**Национална информационна кампания за еврото**
Премиерът Росен Желязков откри серия от информационни събития, част от Националната информационна кампания за въвеждането на еврото в България. Той заяви, че еврото има повече предимства от която и да е друга бивша национална валута на страните членки и не е „чужда“ за българите, тъй като близо 400 милиона души в ЕС я използват ежедневно.
Уязвимите групи – във фокуса на кампанията
Кампанията ще бъде насочена към по-уязвимите групи, застрашени от манипулации, спекулации и внушаване на страхове. Желязков подчерта, че инвестирането в истината е скъпо усилие в морето от информация, в което живеем.
Медиите – съюзник срещу дезинформацията
За успешен преход е необходимо тясно партньорство между институциите и медиите, заяви премиерът. Доверието е фундаментално за стабилността на обществото, а отслабването му прави институциите по-уязвими.
Планиран преход
Въвеждането на еврото трябва да бъде планирано и добре организирано, за да се избегне обществена тревожност, категоричен е Желязков. По-доброто покриване на евростандартите ще доведе до по-ефективно функциониране на общия пазар.

