Google изгуби 23 милиарда долара

Снимка: Pixabay

Нали знаете какво е, когато приберете банкнота в джоба си и по-късно установите, че сте я загубили по пътя? Вероятно почти същото е чувтвото, което изпитва в момента Google.

Израелският стартъп за киберсигурност Wiz прекрати преговорите с Alphabet – компанията майка на Google. Сделката на стойност 23 милиарда долара – най-голямото придобиване на американския технологичен гигант досега, е пропаднало, според бележка на Wiz, видяна от Reuters.

Главният изпълнителен директор на израелската компания Асаф Рапапорт каза, че сега компанията ще се фокусира върху първичното публично предлагане, както беше планирала по-рано, и има за цел да постигне годишен периодичен приход от 1 милиард долара.

„Трудно е да се каже „не“ на такива оферти, но с нашия изключителен екип се чувствам уверен, когато правя този избор“, каза Рапапорт в бележката, имайки предвид предложението за придобиване от Alphabet.

Нито Alphabet, нито Wiz са потвърдили официално преговорите за сделка. Бележката на Wiz не посочва Google или Alphabet.

Google не отговори веднага на искането на Reuters за коментар, а Wiz отказа такъв.

Reuters съобщи по-рано този месец, че Alphabet е в напреднали преговори за закупуване на Wiz за приблизително 23 милиарда долара, цитирайки лице, запознато с въпроса. Тази оценка е почти двойна на тази, която беше определена, когато израелският стартъп набра 1 милиард долара в кръг от частно финансиране.

Wiz предоставя базирани на облак решения за киберсигурност, които помагат на компаниите да идентифицират и отстранят критични рискове на облачни платформи, задвижвани от изкуствен интелект.

Решението на Wiz да отмени сделката може да бъде определено като неуспех за Google, който инвестира в облачната си инфраструктура и се фокусира върху спечелването на клиенти за облачния бизнес, който генерира повече от 33 милиарда долара приходи миналата година.

Неуспехът е втори удар за Alphabet при сливанията и придобиванията напоследък, след решението му да се оттегли от сделка за софтуерната компания за онлайн маркетинг HubSpot.

Wiz щеше да бъде второто голямо придобиване на Aphabet при киберсигурността след покупката на Mandiant за 5.4 милиарда долара през 2022 г.