Идват новите правила при кормуването и шофьорските изпити. Какво ще се промени с тях за шофьорите? Темата в коментираха инж. Емил Панчев – председател на Съюза на автомобилистите и Йонко Иванов – председател на Съюза на центровете по авто-мото подготовка.
Шофьорските изпити са една от най-важните стъпки при обучението на новите водачи, но резултатите от тях не са определящи за поведението на пътя, заяви инж. Панчев пред “Денят започва.“
„За да има по-добра безопасност на пътя, трябва да спазваме т. нар. стратегия за безопасност на движението – тя започва да ни учи още от детската градина, в семейството, в училище, а там не са много розови нещата. Трябва да сме далеч от мисълта, че само шофьорският курс може да ни научи да сме по-възпитани на пътя, да не употребяваме алкохол и т.н.“ Йонко Иванов посочи, че от началото на годината досега смъртните случаи на пътя са 122, като статистиката не се различава особено от миналата година. Коментира, че всички нововъведения по отношение на линейния контрол и санкциите не работят, както и че има огромни пропуски при организацията на движението.
Затова Автомобилна администрация предлага повишаване на изискванията към кандидат-шофьорите и инструкторите. „Изпитът се променя в теоретичната си част, там се получават едни нови клипове, които ако се пипнат още малко, биха могли да бъдат полезни и в процеса на обучение, и в самите ситуации, в които шофьорът би попаднал“, обясни Иванов.
По думите му това ще доведе много от кандидат-шофьорите в обучителните зали, за да видят нагледно как да се справят на пътя, а не да зубрят листовки. Иванов обаче изтъкна, че има технически проблеми, които ще възпрепятстват практическия изпит.
Маршрутите ще се определят на случаен принцип, след което кандидат-шофьорите ще получават команди от таблет в ръцете на изитващия. Ако прекъсне интернетът, е предвидено изпитът да продължи, като изпитващият ще дава насоки.
По публикацията работи: Велислава Велева