Насрещните ветрове във финансовия сектор създават нови възможности за частни капиталови инвестиции в аерокосмическата промишленост, тъй като нуждата на доставчиците от капитал, за да посрещнат растящото търсене на самолети и части, крие риск от допълнителни сътресения, казаха ръководители.
Търсенето от гиганти в производството на самолети скочи на фона на нарастващите глобални въздушни пътувания след предизвикания от пандемията спад. Някои от техните доставчици разчитат на средни банки за капитал, а колапсът на Silicon Valley Bank и шоковете за банки като First Republic Bank (FRC.N) застрашават по-строгите кредити.
„Въпреки че като цяло икономиката може да расте с по-бавни темпове или да навлезе в рецесия, авиокосмическите доставчици се нуждаят от капитал сега, за да подкрепят значително повишеното търсене“, каза Чарли Комптън, партньор в базираната във Флорида AE Industrial Partners – частна инвестиционна компания, специализирана в инвестиции в космическия и други сектори.
Някои малки доставчици вече се борят да намерят капитал, за да отговорят на производственото търсене на повече самолети и части – така че фирмите за частен капитал, въоръжени с рекордни пълни портфейли, виждат възможност да запълнят тази празнина. Това обаче може да доведе до ерозия на контрола върху малките, семейни доставчици.
Регионалните банки играят огромна роля по отношение на търговските заеми в САЩ, казаха анализаторите на JPMorgan тази седмица, отбелязвайки, че 300 средни банки държат около 43% от търговските заем в страната, въпреки че притежават само 25% от банковите активи.
Ан Балсър, старши изпълнителен директор в Independent Community Bankers of America (ICBA), която представлява малките банки в САЩ, каза, че не очаква забавяне на наличността на кредитите, но не всички финансови анализатори са съгласни с нея.
„По-големият риск за аерокосмически бизнес, притежаван от основателя си, е зависимостта му от регионалните банки за финансиране на нуждите от оборотен капитал и капиталови разходи, извън това, което техният бизнес може да финансира сам“, каза Комптън, чиято фирма има около 5,6 милиарда долара активи.
Семейният доставчик TNT Aerospace, базиран в щата Вашингтон, каза, че се сблъсква с предизвикателства да получи капитал за разширяване на производството на части като прецизно обработени структурни части, за да отговори на търсенето, каза президентът Аарон Тейсен пред Ройтерс.
TNT, която счита за клиенти Safran SA (SAF.PA) и Triumph Group (TGI.N), получи хладен отговор от банките, поради по-слабият баланс миналата година. Theisen постави под съмнение дали колапсът на Silicon Valley Bank „ще изостри допълнително проблемите със скъперническите капиталови пазари“.
Той каза, че няма да се противопостави на частна инвестиция, стига да поддържа контрол. Освен това тази опция има смисъл чрез намаляване на разходите.
РЕКОРДНИ ПАРИ
Фирмите за частни капиталови инвестиции разполагат с рекордни количества пари. Тези компании общо притежават около 1,96 трилиона долара в „суха пара“ към края на декември, според данни на изследователската компания Preqin. През декември 2021 г. сумата е била 1,62 трилиона долара.
Ричард Абулафия, управляващ директор на американската консултантска фирма за авиокосмическа промишленост AeroDynamic Advisory, е видял повече частни капиталови инвестиции в малките доставчици тази година. Но те се борят с растящи лихви и дългове, докато се опитват да отговорят на търсенето от производителите на самолети Boeing Co (BA.N) и Airbus SE ( AIR.PA).
Търсенето на резервни части и ремонти, за да поддържат самолетите работоспособни, също нараства. Анализаторите на Jefferies очакват ръст от 16% на приходите от търговски следпродажбени услуги през 2023 г., докато Melius Research оценява основния растеж на търговския следпродажбен продукт на над 20%.
Глобалните сделки за частен капитал между компании с аерокосмически портфейли са нараснали до 216 през 2022 г., повече от двойно от тези през 2019 г., като са достигнали най-високото си ниво от повече от десетилетие, според данни на Refinitiv.
По-високите лихвени проценти и сътресенията в банковия сектор „ще доведат до повече и по-добри възможности за частен капитал като ликвидна алтернатива на традиционните банкови продукти“, добави Марк Брукс, главен оперативен директор на Columbia, Missouri Permanent Equity, който има 350 милиона долара 30-годишен ангажиран капитал.
Permanent Equity иска да инвестира в сервизи и доставчици с големи запаси от авиационни части.
В Канада, въпреки че банковите заеми остават достъпни за малките доставчици, нарастващите лихви изравниха цените на недвижимите имоти.
Някои компании, които използваха нарастващите оценки на недвижимите имоти, за да генерират капитал, сега се насочват към частен капитал, каза Фредерик Лоазел, партньор в базираната в Монреал Thrust Capital, която има около 100 милиона канадски долара (72,84 милиона долара) в инвестиции в малки и средни аерокосмически доставчици.
($1 = 1,3728 канадски долара)
Превод и редакция: Венета Николова