В България ще се изгражда за първи път от 50 г. нов железопътен тунел в един от най-тежките участъци на пътя

54

Това коментира заместник министър-председателят по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев по време на инспекция на напредъка в изграждането на железопътния участък Елин Пелин – Костенец. Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. 

„Тунелното строителство в жп транспорта беше дълго време неглижирано. Заварих проектите в спряло темпо и направих всичко възможно те да започнат да се реализират с един добър и ускорен график. Първият сериозен резултат е факт“, заяви Христо Алексиев. Той изрази надежда, че с добрата мобилизация на държавата, на изпълнителя и на надзора, проектът ще бъде изпълнен в срок – до 2027 г.

Над 200 човека с помощта на повече от 100 машини работиха година и половина, за да прокопаят Тунел №1 с дължина един км, добави още вицепремиерът. Железопътният участък Елин Пелин – Костенец е част от проекта за модернизация на жп магистралата от София до Бургас. Средствата се осигуряват от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Проектът обхваща двоен жп тунел с дължина почти 7 км, какъвто до момента не е имало в България. Ще бъдат изградени десетки съоръжения, сред които два тунела с по-две тръби с обща дължина 1.5 км, пътен надлез и подлез, 8 моста и естакади, системи за сигнализация и телекомуникация, нова гара Елин Пелин и спирка Побит Камък. Изпълнител е турската фирма  ДЗЗД „Джен-Дуй жп Елин Пелин“. Стойността на договора е 498.8 млн. лв. без ДДС.

С напредъка на строителството днес се запознаха посланикът на Република Турция Айлин Секизкьок и представители на местната власт. В проверката се включи и ръководството на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.

По публикацията работи: Велислава Велева