16.6 C
София

Отпадат стикерите от предното стъкло на колите

Не пропускайте

Пламена Сутева
Пламена Сутева
Завърших Икономически университет - Варна със специалност “Реклама и медийни комуникации” и специалност “Маркетинг”. Медийните комуникации и писането са моята страст. С работата си желая да съм полезна на обществото.

Министерският съвет прие законопроект, с който се въвеждат важни промени в Закона за електронното управление. Част от промените засягат употребата на всякакви хартиени документи и други физически носители (включително стикери). Вече ще бъде възможно и електронно връчване на актове, фишове и наказателни постановления.

С предложените промени се решават ключови въпроси от първостепенна важност за въвеждането на реално електронно управление. Измененията са насочени към улеснения за гражданите и бизнеса, които значително ще намалят административната тежест и ще ускорят обслужването, което държавата и общините са длъжни да предоставят по закон. Основните предложения за промяна са следните:

– Електронните услуги ще могат да се заявяват без квалифициран електронен подпис от физически лица – за да ги заявим ще е нужно само да влезем със средство за електронно идентификация с подходящо ниво на сигурност, след което ще подаваме заявлението, попълвайки онлайн форма.

– При заявено съгласие, в системата за сигурно електронно връчване ще бъде възможно електронно връчване на актове, фишове и наказателни постановления. За целта се предлага изменение на чл. 43 от ЗАНН, с което се урежда редът за връчване на фиш, електронен фиш, акт за установяване на административно нарушение, съставени в отсъствието на нарушителя, или наказателно постановление.

– Отпадат като изискване всякакви хартиени документи и други физически носители /включително стикери/ за доказване на данни за лица или обекти, които са вписани в регистър.

– Ще бъдат намалени таксите за административни услуги, когато те се предоставя по електронен път. Регламентира се института на посредника при предоставяне на административни услуги. Така хората, които не използват информационните технологии, ще бъдат улеснени и няма да се налагат да пътуват до по-голямо населено място, за да заявят административна услуга. Такива посредници могат да бъдат Български пощи, библиотеките и всеки, който офиси в близост до гражданите.

– Създава се възможност за пълна електронизация на административни процеси чрез включване на допълнителни лица като първични администратори. Ще се въведе задължение за служебно предоставяне на информация за субекти извън държавната администрация, които участват в административното обслужване.

– Налага се задължение за водене на регистри в електронен вид, включително чрез система за централизирано управление на регистри.

- Реклама -spot_img

**Радев: Назначението на Спецов в Лукойл е незаконно, а политиката в...

**Президентът Радев обяви остри критики срещу управлението на казуса "Лукойл": Нарушения на Конституцията и правовата държава** Президентът Румен Радев изрази сериозни опасения относно последните действия...

Деница Сачева разкри: Румен Спецов има тайно доверие от САЩ и...

**Деница Сачева: „Румен Спецов е професионалист с опит, а бюджетът за 2026 г. е единственият реалистичен вариант“** Деница Сачева от ГЕРБ отхвърли остро критиките на...

Трима загинали и блокиран тракийски път след фатално ПТП, причинето от...

**ТРАГИЧНО ПТП НА АВТОМАГИСТРАЛА „ТРАКИЯ“ ВЗЕМА ТРИ ЖИВОТА** Трима души загинаха, а един е тежко ранен след катастрофален инцидент на автомагистрала „Тракия“, съобщиха първоначални източници....

Синът на Радан Кънев заловен с дрога: 17-годишният Борис задържан с...

**Скандал около сина на евродепутата Радан Кънев: 17-годишен младеж задържан с наркотици** В ранните часове на днешния ден патрул на 6-то Районно полицейско управление в...

Топло за ноември: до 21 градуса в почивните дни, но мъгливо...

**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тиха и стабилна метеорологична обстановка през предстоящите почивни дни, съобщават експертите...
- Реклама -

Последни новини