Гърция бе почернена от тежкия инцидент между пътнически и товарен влак. Но какво би могло да доведе до подобен челен сблъсък? За система от грешки и неизправности сигнализира инж. Мартин Янев, при случилата се влакова катастрофа в Гърция. Според него не е работила автоматизираната система за контрол на трафика и това е станало причина за тежката катастрофа на релсите
При влаковата катастрофа в Гърция автоматизираната система за контрол на трафика не работила. Това заяви ефира на Нова телевизия инж. Мартин Янев, който е експерт в Европейската железопътна агенция.
По негови думи при подобни инциденти става дума за система от грешки и неизправности.
„Линията Солун-Атина е сравнително нова. Тя е открита през 2019 г. за високо скоростни влакове, така че разполага с автоматизирана система за наблюдение и контрол на трафика. В такъв случай трябва да се задействат аларми, ако два влака се движат един срещу друг на една релса. Ако няма аларми, се задействат автоматично спирачните системи на двете машини. По някаква причина тази система не е функционирала и е имало доклади за това седмица преди трагедията”, коментира експертът. Той уточни, че в България такава има само на новите линии, които са твърде малко.
„Този тип автоматизирани системи за контрол предотвратяват възможността от човешка грешка. Те трябва да бъдат поддържани. Разбирам, че в Гърция тя не е функционирала вследствие на технически неизправности и грабежи”, допълни още инж. Мартин Янев.
И допълни, че железницата функционира и без нейното наличие. Уредбата за сигнализация светва в червено още на отправната гара, ако по някаква причина два влака тръгнат един срещу друг, уточни инженерът.
По публикацията работи: Пламена Сутева