От Ford казват, че това преструктуриране ще проправи път към печелившо бъдеще
Около 1300 работни места в Обединеното кралство се съкращават от Ford като част от по-широк кръг промени в европейския им бизнес, тъй като автомобилният гигант се стреми да преоткрие марката и да се съсредоточи върху по-малка гама електрически превозни средства.
Съкращенията на работни места ще накарат Ford да загуби около една пета от своята работна сила в Обединеното кралство и това идва на фона на още по-мащабни планове за съкращаване на около 3800 работни места през следващите три години в цяла Европа.
Най-много от тези съкращения ще пострада техническия център на компанията в Дънтън, Есекс, където работните места са 3400. Ще бъде засегнато и далеч по-малкото звено в Стратфорд в източен Лондон, където работят около 200 служители.
Производствените и логистични заводи в Халейууд в Мърсисайд, в Дагенхам в Есекс, в Саутхямптън в Хемшир и в Девънтри в Нортхемсвир няма да бъдат засегнати от разтърсването, заявяват от Ford.
Компанията разкри, че по-голямата част от загубите на работни места в цяла Европа ще се случат в Германия, където се очакват около 2300 позиции да бъдат овакантени, последвани от 1300 във Великобритания и 200 в останалата част на Европа.
Загубата на работни места ще създаде „по-икономична, по-конкурентна структура на разходите“ за бизнеса и ще помогне за прехода към по-малко, по-фокусирано и все по-електрическо продуктово портфолио, казаха от компанията.
То включва усилия за преструктуриране на инженерното звено, което ще доведе до 2800 работни места по-малко в подразделението до 2025 г.
Тези съкращения ще оставят Ford с много по-малък инженерен екип и с общо около 3400 служители в целия регион, се казва в съобщението, разпространено до медиите от световния автомобилен гигант.
Освен това около 1000 работни места в неговите административни, маркетингови, търговски и дистрибуторски екипи в цяла Европа също се подготвят за съкращения.
В Обединеното кралство около 1000 съкращения на работни места ще са в инженерния екип на компанията и 300 в административните операции.
Мартин Сандер, генерален мениджър на Ford Model Е за Европа, казва: „Това са трудни решения, които не се вземат леко. Осъзнаваме несигурността, която се създава за нашия екип, и ги уверявам, че ще им предложим пълната си подкрепа през следващите месеци. Ще се ангажираме с консултации с нашите социални партньори, за да можем да продължим напред заедно в изграждането на процъфтяващо бъдеще за нашия бизнес в Европа.“
Ford подчерта, че европейският автомобилен пазар е силно конкурентен, особено що се отнася до електрическите автомобили, които тепърва навлизат на пазара.
Сандер увери обществеността, че плановете ще „съживят“ бизнеса, тъй като предстои през пролетта да бъде представен първият електрически пътнически автомобил на марката, произведен в Европа.
Мартин Сандър каза още: „Ние изцяло преоткриваме марката Ford в Европа – безапелационно американски, изключителен дизайн и свързани услуги, които ще отличат Ford и ще зарадват нашите клиенти в Европа.“
„Готови сме да се състезаваме и да печелим в Европа“, добави той.
Ford заяви, че възнамерява да постигне съкращения на работни места чрез програми за доброволно напускане, което означава, че служителите могат да постигнат споразумение с автомобилния гигант при освобождаването на работното си място.
Превод и редакция: Венета Николова