Днес отбелязваме световния ден на радиото. Няколко любопитни факти за него

55

13 февруари е Световният ден на радиото, който тази година е обявен от ЮНЕСКО под наслова „Радио и мир“. В създаването на радиото вземат участие видни инженери и учени, Майкъл Фарадей, Алесандро Волта, Георг Ом, Вернер фон Сименс, Джеймс Кларк Максуел, Александър Греъм Бел, поради което се водят спорове кой точно е изобретател на радиото. Първата демонстрация на радиопредаване е направена от Никола Тесла.

Възникването на радиото е твърде дълъг и продължителен процес който протича през втората половина на XIX век. В чест на този празник днес в много държави, членки на ЮНЕСКО организират разнообразни мероприятия с участието на радиотелевизионни водещи и журналисти. Също в този ден радиослушателите могат да поздравят своята любима радиостанция.

На днешната дата отбелязваме значимостта на радиото като източник на качествена журналистика, надеждни новини, любима музика, забавни предавания и още много качествено съдържание. По повод празникa българската радиогрупа, обединяваща няколко станциите в едно портфолио, споделя 10 интересни и полезни факта за радиото.

  • Радиото позволява на марките да достигат до милиони хора ежедневно – 70% от населението на Европа слуша радио всеки ден;
  • Радиото доминира в процъфтяващия аудиопейзаж;
  • Радиото обхваща ежедневно огромен дял от възрастовата група под 35-годинишни;
  • Радиото трябва да бъде част от всеки успешен медиен план;
  • Радио се слуша цял ден, не само по време на закуска и шофиране – 74% от слушателите слушат аудио по време на ежедневните си ритуали;
  • Радиото е медия номер едно в автомобилите;
  • Радиото доказано увеличава ефективността на рекламата и повишава възвръщаемостта на инвестициите;
  • Радиото стимулира трафика, търсенето и електронната търговия;
  • Радиото продължава да е най-достоверната медия в Европа;
  • Радиото може лесно да таргетира правилните хора в правилното време с правилното съдържание. Благодарение на фактори като географско покритие, демографско прецизиране и правилно планиране, включва час и ден от седмицата на излъчваните реклами/отправените послания и чрез контекстуално позициониране.

Радиото остава най-широкодостъпната медия, която се ползва с най-голямо доверие в Европа сред своята изключително многообразна аудиторията. Датата 13-ти февруари е определена за Световен ден на радиото, по инициатива на Италия и след гласуване на Генералната Асамблея на ООН.

По публикацията работи: Велислава Велева