По неговите думи, е изключително важно да се разграничи и направи разделение между „Спешна медицинска помощ“ и „Търсене и спасяване.“ Той коменитра ситуацията с инцидента в Пирин, като по думите му един такъв полет може да струва на държавата сумата от 10 хиляди лева.
Това заяви пред медии служебният вицепремиер по икономическата политика и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев. „Процедурата за т.нар. сух лизинг е в срок. Надявам се да има оферти и България да осигури хеликоптери, за да започне тази дейност. 16 февруари е крайният срок за офертите. На 17 ще знаем има ли подадени оферти. Сухият лизинг е за около 1 млн. евро“, обяви той.
Дейността по търсене и спасяване ще бъде поверена на правителствен авиоотряд обаче това си е платена дейност, докато спешната помощ е финансирана от държавата. „Хеликоптерът на Мариян Боновски няма право да лети, той не е правоспособен да лети, нямаме данни той да е свалил телата от Пирин. Това са въздушни джигити. Това е като да управляваш кола без табели, без годишен технически преглед. Този полет е негларементиран. Тече разследване, след проверката ще се предоставят данни на прокуратурата“, заяви министърът.
„При Спешна медицинска помощ е безплатно, а при Търсене и спасяване трябва да бъде заплатено. Имайте предвид, че такъв полет може да струва 10 хиляди лева. Не може на всеки, решил да ходи в планината, да му пращаме хеликоптер с парите на данъкоплатците. Ако това е включено в застраховката му, ще бъде извършено“, категоричен е той.
„Стартирали сме преговор, подготвена е позиция. Не говорим за въглищните централи, а модификация и промени в някои от проектите, тъй като някои от тях са неразумни, като например проектът за батериите – няма такива мощности в цял свят. Като цяло сектор енергетика искаме да бъде формулиран по начин, който да отговаря на програмата RЕPowerEU“, коментира той казусът с въглищните централи.
„За мен е странно как от ТОЛ са събрани само 323 млн. лв. За мен системата не работи добре, трябва да се преразгледа, тъй като не работи ефективно“, каза още той.
По публикацията работи: Велислава Велева