Това е мнението на специалисти от неправителствената организация. По думите на инж. Методи Стилянов нито една магистрала не отговаря на минималните европейски изисквания. Според експерта смъртността по нашите магистирали е 3,5 пъти над средната европейска.
Почти половината километри от магистралите у нас трябва да бъдат обезопасени. Това е един от изводите от проверката на терен на Института за пътна безопасност. Според неправителствената организация от 846 км магистрален път в България, 350 км са особено опасни.
По принцип нито една не отговаря на минималните европейски изисквания, каза пред bTV инж. Методи Стилянов от института.
„Път, който произвежда разбити автомобили и смъртност, не може да бъде наречен автомагистрала. Смъртността по нашите магистирали е 3,5 пъти над средната европейска“, допълни експертът.
За последните две години 195 души са загинали по автомагистралите в България.
От Института за пътна безопасност са установили много нередности при сигнализацията по пътищата – вертикална и хоризонтална.
За една година основен ремонт е направен на едва 7 км при бюджет от 2,5 млрд. лв. за тази дейност, подчерта инж. Стилянов. От института настояват за отговор къде са тези пари и за какво са изразходвани.
Полевата проверка на организацията е показала, че около 450 км от мантинелите по магистралите са повредени.
Според Десислава Христова от Института за пътна безопасност големият проблем е честата смяна на министрите на регионалното развитие през последните две години. Идва да си назначава кадрите и да монтира и демонтира без ясна визия и стратегия, уточни Христова.
По публикацията работи: Пламена Сутева