Скандал разтресе модна къща: Обвинена е в използване на неподходящи снимки на деца за тяхна кампания (СНИМКА)

blank
Снимка: Pixabay

Луксозната модна къща „Balenciaga“ се извини за това, че в най-новата си рекламна кампания е показала деца, които прегръщат плюшени мечета, облечени в бондаж. В социалните мрежи се отприщи гневна реакция на снимките, на които се виждат малки деца с торбички с плюшени мечета, облечени в нещо, което прилича на костюми, вдъхновени от БДСМ. Едно от децата е снимано с празни чаши за вино.

Снимките, заснети от фотографа Габриеле Галимберти, свързани с кампанията Balenciaga Gift Shop, включват малки деца, облечени в детската линия на модната къща.  Според първоначалното съобщение до медиите, публикувано миналата седмица, „кампанията пресъздава серията на художника „Истории за играчки“, която изследва какво хората колекционират и получават като подаръци“.

Компанията заяви, че линията включва „десетки нови продукти – от стоки за дома, домашни любимци и ароматизатори, от предмети за всекидневието до колекционерски предмети в ограничени серии и мебели по поръчка“.

В Туитър хората изразиха своето възмущение, пишейки: „Не е нормално да се сексуализират деца.“

Във вторник компанията публикува извинение в Инстаграм, в което обяви, че кампанията е премахната.

„Искрено се извиняваме за всяка обида, която нашата празнична кампания може да е нанесла“, се казва в изявлението. „Нашите чанти с плюшени мечета не трябваше да бъдат представяни с деца в тази кампания. Незабавно премахнахме кампанията от всички платформи.“ Фотографът заяви в изявление за Си Ен Ен в сряда, че режисурата и заснемането на кампанията не са били в неговите ръце. „Не съм в състояние да коментирам избора на Баленсиага, но трябва да подчертая, че по никакъв начин не съм имал право да избирам нито продуктите, нито моделите, нито комбинацията от същите. Като фотограф от мен се искаше единствено и само да осветя дадената сцена и да направя снимките в съответствие с моя характерен стил. Както обикновено, режисурата на кампанията и на снимките не е в ръцете на фотографа.“

По публикацията работи: Велислава Велева