Черният петък пълни търговските центрове с редица желаещи да се сдобият с намалени стоки. Той води началото на своята история от САЩ, и се пада в деня след Деня на благодарността.
По принцип черният цвят се свързва с негативна символика и значение. Но има един ден през годината, в който черното е повод за радост и причина хората да развържат кесиите си, харчейки баснословни суми за всевъзможни неща. Разбира се, става дума за Черния петък – денят, в който почти всички търговци правят големи намаления на своите стоки, а опашките от клиенти по молове и магазини понякога са километрични.
Както всяка година и 2022 г. няма да е изключение – Black Friday ще има и отново витрините на магазините ще бъдат облепени със знаци за проценти и намаления. Промоциите разбира се няма да са само във физическите магазини, но и онлайн, в сайтовете на търговците. Така, че ако нямате възможност да обикаляте или просто не ви се реди и блъска по опашки, можете да се възползвате от намаленията, като пазарувате по интернет от уюта на своя дом.
Ако сте решили да пазарувате онлайн пък, проверете кога съответният търговец е определил началото на кампанията, за да сте подготвени навреме. Някои продукти свършват още в първите минути, след като Black Friday стартира.
Много търговци, ще се включат в най-мащабната търговска кампания за годината. Ще имате огромен избор и богато разнообразие от намалени продукти.
– Първата регистрирана употреба на термина „Черен петък“ няма нищо общо с празничното пазаруване след Деня на благодарността. То по-скоро се свързва с финансовата криза в САЩ от петък, 24 септември 1869 г. породена от двама инвеститори, предизвикали срив на пазара на златото, довел до масова финансова паника и фалити.
– През 50-те години на миналия век пък, мениджърите на фабрики и предприятия започват да наричат деня след Деня на благодарността „Черен петък“, тъй като много от техните служители лъжат, че са болни и не могат да дойдат на работа. По този начин те целели да удължат празничния си уикенд, което от своя страна довело до големи загуби за фирмите.
– Около 10 години по-късно терминът „Черен петък“ е използван от пътните полицаи от Филаделфия, за да опишат деня след Деня на благодарността. Освен засиленото празнично пазаруване, денят е съвпадал и с традиционния ежегоден футболен мач между армията и флота. Това е водило до голям наплив от туристи и съответно ужасен трафик, което пък е означавало по-дълги и тежки смени за полицаите.
Популярността на Черния петък и неговата концепция е напълно разбираема. В крайна сметка това е печеливша стратегия за всички – както за търговците, които понякога правят умопомрачителни продажби за един ден, така и за клиентите, които могат да си вземат почти всичко с намаление. Въпреки че се случва в същия период от годината, тук повечето търговци сами определят дата за Черния петък, като при някои той дори продължава няколко дни. Но и тук той дава началото на празничното пазаруване, свързано с изгодни промоции, разпродажби и препълнени молове.
По публикацията работи: Велислава Велева