Министърът на туризма обяви: Удължаваме програмата за настаняването на украинските бежанци

215

Това служебният министър на туризма Илин Димитров обяви, като допълни и това, че срокът на програмата ще е до 31 октомври. Той изрази своите надежди това да бъде последното удължаване на програмата. Илин Димитров обясни, че това се извършва с европейски пари

„Мярката за настаняването на украинските бежанци в хотели се продължава до 31 октомври на тази стойност, която е в момента, това ще бъде финалът на програмата, така ще може да се организира нова програма“, заяви в ефира на БНТ Илин Димитров, служебен министър на туризма.

Той изрази надежда това да е последното удължаване на програмата и да има нова програма, която ще интегрира бежанците в социалната система.

„Това са европейски пари, ние изплащаме регулярно всяка седмица средства по тази програма, много е сложен механизмът на изплащане, 32 стъпки има преди да бъде платена една сума, което отнема минимум 15 дни, в първата програма е имало софтуерен проблем, голяма част от нощувките не се виждат, има над 900 жалби, ще бъде отворена мярката, ще се внесат корекциите и всичко ще бъде изплатено. Тази седмица ще бъдат внесени финалните плащания за юни и юли, те ще бъдат изчистени. Много малко нарушения са открити, които са главно в дублажа“, допълни Илин Димитров.

По думите му трудно може да бъде планиран сезонът за догодина и затова се залагат буфери.

„Като цяло имаше туристи това лято. Добре е компенсациите за тока да останат и следващата година. За зимните курорти цените на тока, на газа и пелетите са ключови този сезон. Не мисля, че е скъпо по Черноморието, има всякакви ресторанти, въпрос е на избор. Има сериозен ръст на балнеотуризма – 665 хиляди души, 17 процента от всички туристи, които са дошли в България. 3 милиона и 300 хиляди души са избрали да почиват в България – половината са по морето, останалите са в планината. Услугата е добра като качество“, допълни Илин Димитров.

Той поясни, че целта е да се удвои броят на сертифицираните плажове.

„Зимният сезон върви добре, смени се начинът на рекламиране – с журналисти, инфлуенсъри, посланици. Разчита се основно на близкия пазар, записванията от Обединеното кралство вървят добре, има 30-процентен ръст“, каза още Илин Димитров.

По публикацията работи: Пламена Сутева