Според Илин Димитров е наложително да създадем бранд „България“. „Не можем да си позволим да нямаме бранд, а ние нямаме“, допълни Димитров
Спрямо 2019-та година имаме 19% спад в туризма, а спрямо 2021-ва сме на 50% ръст. Данните посочи в ефира на NOVA служебният министър на туризма Илин Димитров. Той обаче уточни: „По-висок брой туристи не значи по-добри печалби”. И обясни това със скока на цените, който изяжда печалбите.
Към момента спрямо миналата година запазваме броя български туристи, но са регистрирани 3,5 милиона пътувания на българи извън страната, главно в Турция и Гърция.
Според Илин Димитров България трябва много повече и за много повече пари да се рекламира пред света. „Нашият облик пред света е 2 стотни от процента БВП. Аз бих гонил 1 % от БВП, за да можем да изградим един добър имидж на страната ни и една чудесна маркетингова стратегия, защото това продава – как изглежда страната навън”.
Като посочи, че за туризма е важно да се говори положително, каза: „България е място, което трябва да акцентира върху 6,7 ключови думи – чистота, природа, слънце, море, СПА, винен, културен туризъм. Искаме всички протоколни подаръци да бъдат уеднаквени и да представяме българско вино с хубави етикети, представящи нашата история. И подаръци, които също представят историята и културата ни“.
Ето защо в приоритетите на министъра е да се работи по създаване на бранд „България“. „Бранд „България“ и начинът, по който говорим, показва на света какво предлагаме. Не можем да си позволим да нямаме бранд, а ние нямаме“, категоричен е той.
Димитров съобщи още, че българите може да си почиват с ваучерите за храна, а идеята е това да е първа стъпка към обособяване на специални ваучери за туризъм.
На въпрос за парите към хотелиерите, приютили украинските бежанци, министърът съобщи, че до края на тази седмица ще се изчистят 99% от забавените плащания в първата част на програмата, а ще ги преведат следващата. Отново тази седмица трябва да се реши и как ще продължи програмата.
По публикацията работи: Станислава Гавазова