Министърът на туризма Илин Димитров разказа, че се подготвя за стартирането на нова рекламна кампания, която ще цели да увеличи броя туристи идния месец септември
Националната стратегия за развитие на туризма до 2030 година трябва да бъде актуализирана, каза днес служебният министър на туризма Илин Димитров, който се включи в тържествата по случай Празника на Варна – 15 август, предават БТА.
По думите му причината е, че документът е правен преди години и не отчита нито новите дигитални възможности, нито работата в условията на пандемията от COVID-19. Промени в стратегията обаче могат да бъдат предложени и реализирани от правителство с по-дълъг хоризонт, допълни Димитров.
Министърът каза още, че през следващата седмица започва дейността си работната група, която трябва да обмисли проекта за създаване на единна браншова организация в туризма. По думите му докладът с предложението ѝ би трябвало да е готов до месец. Тогава ще започне разработването на закон за създаването на единната организация, който би трябвало да бъде приет от бъдещото 48-о Народно събрание.
Държавата започва активна рекламна кампания, за да бъде увеличен броят на туристите през септември, каза още той. По думите му целта е да бъдат привлечени повече българи, както и граждани от съседните ни държави.
Основното послание на кампанията ще бъде, че месец септември е чудесен за море, допълни министърът. Като фактор за привличането на гости по Черноморието той посочи и това, че в края на активния сезон офертите за почивки обичайно са много атрактивни.
За предстоящия зимния сезон Димитров каза, че записванията вече са стартирали, като на пазара в Обединеното кралство има ръст от 20 на сто.
По публикацията работи: Силвана Димитрова