Това заяви Халил Летифов, заместник-председател на парламентарната Комисия по транспорт и съобщения, заместник-председател на ПГ на ДПС и заместник-председател на ДПС. Той коментира ситуацията около недоволството на превозвачите в страната
„ДПС винаги е готово за избори, а за предсрочни избори се готвят управляващите – с политиката и поведението, което имат. Те задават усещането в обществото и в политическите партии, че властта е пропукана. Усещането за избори се е настанило трайно в обществото и политическия живот“. Това каза в интервю за БНР Халил Летифов, заместник-председател на парламентарната Комисия по транспорт и съобщения, заместник-председател на ПГ на ДПС и заместник-председател на ДПС.
„Транспортният бранш съставлява около една пета от БВП. Това е сериозно перо и с лека ръка да казваме – това е шантаж, най-малкото не е отговорно и не бива да има този подход като отношение“, заяви Летифов преди днешните протести на превозвачите.
По думите му големият проблем е, че не може да се осъществи диалог, за да се намерят допирни точки и „стои със страшна сила въпросът кога ще се възстанови този диалог“, за да се намали напрежението.
„Това противопоставяне изостря проблемите в сектора и в страната като цяло. За мен е неразбираем този отказ от диалог, отказ да се изслушат проблемите и отказ да се влезе в детайлите и да се намери допирна точка. Вероятно не могат да се изпълнят всички поставени искания, но може да се изпълнят една част“, посочи той.
„Не всички искания на превозвачите са свързани с бюджета. Работата на тол системата е въпрос, който те поставят многократно и не от вчера“, коментира Летифов в предаването „Преди всички“.
„Че работата на тол системата затруднява работата на самите транспортни фирми. Обхватът на самата тол система е отделен въпрос“, смята депутатът.
Халил Летифов отбеляза, че възпрепятстването на работата на транспортния сектор от тол системата „е проблем, който остава глас в пустиня и не се търси решение“.
Според него не бива превозвачите и транспортният бранш да се противопоставят на обществото.
„Трябва да разделим пътническите от товарните превози“, настоя Летифов.
„По данни от НПО и от общините около 60% от населените места са с частично или напълно засегната транспортна схема, разбирайте, че въобще няма транспорт. Този процент се увеличава. Разговорът колко точно да е субсидията, как да бъде разпределена тя, кое да се субсидира е съвсем друг“, допълни той.
Депутатът от ДПС припомни, че управляващите са дали обещание при актуализацията на бюджета да бъдат предвидени пари за субсидиране на междуселищните линии.
„Тежкотоварните превозвачи никога не са били субсидирани“, допълни Халил Летифов.
По публикацията работи: Пламена Сутева