13.2 C
София

Обявиха главната причина за засядането на „Вера Су“

Не пропускайте

Редакция Нова Вест
Редакция Нова Вест
Изпращайте ни вашите сигнали и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или на нашата фейсбук страница https://www.facebook.com/novavest.bg/

Стана ясна каква е главната причина за засядането на кораба „Вера Су“ край Камен бряг. Това е заспиването на вахтения в нощта на инцидента.

Това е заключението на експертите от Националния борд за разследване на произшествия в транспорта към Министерския съвет. Изводите в доклада им не може да се ползват за търсене на наказателна отговорност, а само за предотвратяване на подобни инциденти, съобщава novini.bg.

Припомняме, корабът „Вера Су“ заседна край бреговете на Камен бряг в 04:15 часа на 20 септември миналата година. Повече от два часа плавателният съд се е носил към скалистия бряг, без да са предприети действия за промяна на курса му. „На кораба е нямало вахта, която да управлява кораба и да му промени курса, когато направихме опити да им привлечем вниманието“, обясни к.д.п. Милен Тодоров, директор на СПД “Ръководство на корабния трафик – Черно море”.

В нощта на инцидента, на кораба не е осигурен втори човек на вахта. Това е грубо нарушение на международните конвенции, според разследващите. Вина носи капитанът на „Вера Су“. „Изискването за вахта е през цялото време на прехода да има както вахтен офицер, така и наблюдател. Това е разписано в системата за безопасност на кораба. Но по решение на капитана, наблюдателите са освободени от тази вахта и са пренасочени за работа през светлата част на денонощието“, заяви за БНТ Георги Денев, зам.-председател на Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.

По време на плаването не е била включена и Системата за контрол на вахтения на мостика. „На корабите тази система трябва да работи постоянно. Така че, ако вахтеният по някаква причина или заспи, или припадне на мостика и остане сам и няма кой да управлява, да се вдигне аларма, да се вземат някакви мерки. Това е често срещан случай. Много капитани не обичат включването на тази аларма, защото се вдига шум, създава се тревога по кораба“, каза Георги Денев.

Разследващите са установили също, че не са спазени времената за почивка, което е довело до преумора на екипажа. Заради инцидента, турският капитан Хайдар Ергюн получи тригодишна условна присъда. Дежурният на вахта също беше привлечен като обвиняем. Съдебното дело срещу него продължава и все още няма влязва в сила присъда.

- Реклама -spot_img

**Радев: Назначението на Спецов в Лукойл е незаконно, а политиката в...

**Президентът Радев обяви остри критики срещу управлението на казуса "Лукойл": Нарушения на Конституцията и правовата държава** Президентът Румен Радев изрази сериозни опасения относно последните действия...

Деница Сачева разкри: Румен Спецов има тайно доверие от САЩ и...

**Деница Сачева: „Румен Спецов е професионалист с опит, а бюджетът за 2026 г. е единственият реалистичен вариант“** Деница Сачева от ГЕРБ отхвърли остро критиките на...

Трима загинали и блокиран тракийски път след фатално ПТП, причинето от...

**ТРАГИЧНО ПТП НА АВТОМАГИСТРАЛА „ТРАКИЯ“ ВЗЕМА ТРИ ЖИВОТА** Трима души загинаха, а един е тежко ранен след катастрофален инцидент на автомагистрала „Тракия“, съобщиха първоначални източници....

Синът на Радан Кънев заловен с дрога: 17-годишният Борис задържан с...

**Скандал около сина на евродепутата Радан Кънев: 17-годишен младеж задържан с наркотици** В ранните часове на днешния ден патрул на 6-то Районно полицейско управление в...

Топло за ноември: до 21 градуса в почивните дни, но мъгливо...

**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тиха и стабилна метеорологична обстановка през предстоящите почивни дни, съобщават експертите...
- Реклама -

Последни новини