Ще плащаме, за да следваме инфлуенсъри в Instagram?

126

Въвежда се тестов абонамент за страниците на някои от т.нар. инфлуенсъри в Instagram. За да имаме достъп до определено съдържание в профила на дадена популярна личност, ще трябва да заплатим между 99 цента и 99 долара на месец

„Инстаграм“ въвежда тестов платен абонамент за страниците на някои от своите популярни създатели на съдържание (т. нар. инфлуенсъри) в САЩ. Това обяви ръководителят на звеното, което е под шапката на Meta (преди Facebook) Адам Мозери.

Планира се достъп до определени постове, „сторита“ или живи включвания на създатели на съдържание да се заплаща между 99 цента и 99 долара на месец. Новината бе потвърдена и от главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг, пише bTV.

Според основателя на Facebook това ще помогне на създателите да печелят повече, като те ще могат да показват ексклузивно съдържание на най-горещите си последователи.

До 2023 г. Meta няма да събира комисионни от инфлуенсърите, а след това се очаква та да не надхвърля 30% от събраните суми от абонаменти.

Моделът за платформа, чийто създатели на съдържание могат да печелят пари стана популярен в сайтовете на Patreon, OnlyFans и др.

В началото на септември друга популярна социална мрежа Twitter въведе услугата „Супер последовател“ (Super Follower), с абонаменти на стойност от 3 до 10 долара отново с цел ексклузивно предоставяне на съдържание до най-нетърпеливите потребители следящи публикациите на дадени личности или канали.

Сред инфлуенсърите, които ще получат възможност да монетизират профилите си в „Инстаграм“ са гимнастичката Джордън Чилс (@jordanchiles, астроложката Ализа Keли (@alizakelly) и други.

По публикацията работи: Мариела Анастасова