„Черен петък“ по време на пандемия: Как ще се отразят мерките на пазаруването?

blank
Кадър: NOVA

Тече трескава подготовка за последния петък на ноември, когато цените падат драстично. Ще попречат ли „зелените сертификат“ на изгодното пазаруване и реални ли са цените на предлаганите стоки?  

Броени часове делят любителите на пазаруването от едно от най-очакваните шопинг събития. Официално това е последният петък на ноември, но тази година големите намаления започват седмица по-рано и то основно в интернет.

Търговците вече са в трескава подготовка за големите намаления и ни обещават огромни отстъпки в цените. Очакванията са 7 от 10 потребители да се възползват от намаленията тази година. Най-много от тях са подготвили бюджет от над 500 лв. за покупки по време на „черния” петък като най-търсените стоки ще са малките електроуреди, дрехите и обувките, козметиката и мобилните телефони. Големите магазини обаче са притеснени, че въпреки отстъпките в цените, които готвят, ще останат празни.

Заради пандемията тази година намаленията започнаха по-рано и ще продължат няколко седмици. Вместо „Черен петък“ някои търговци дори обявиха „черен месец“ с трайни отстъпки в цените както в големите магазини, така и в интернет.

„Със сигурност тази година „черният петък“ няма да прилича на никой друг, защото ако миналата година имахме затваряне на магазини, то тази година формално са работещи, но не е ясно кой ще може да ги посети. Ако правилата във физическите магазини се спазват, то очакваме много повече хора да се обърнат към онлайн търговията”, коментира пред NOVA Богомил Николов от „Активни потребители”.

„Всички търговци започнаха да измесват „черния петък“ седмица по-рано – някои от тях започнаха още през октомври да афишират, че ще правят такъв, дори видяхме кампании „Не чакайте „черния петък“, пазарувайте още днес”, казва Никола Илчев от Българската Е-комерс Академия.

Търговците в мрежата ще трябва да се справят и с огромния трафик в часовете на големите намаления. Заедно с тях обаче се подготвят и киберпрестъпниците, предупреждават експертите по информационна сигурност.

Моловете вече са в трескава подготовка за последния петък на ноември. Предизвикателствата пред търговците този „черен петък“ обаче ще са много по-големи заради ограничения достъп до големите шопинг центрове.

По публикацията работи: Мариела Анастасова