Apple планира нова функция, която влиза в действие при автомобилни катастрофи

39

Функцията се изразява в това, когато потребителите, които използват iPhone участват в автомобилна катастрофа, номерът на спешна помощ да бъде набиран автоматично 

Apple Inc. планира през следващата година да пусне продуктова функция, наречена „засичане на удар“ за iPhone и Apple Watch, пише Wall Street Jouirnal, позовавайки се на документи и източници, запознати с функцията.

Функцията за засичане на катастрофи използва данни от сензори, вградени в устройствата на Apple, включително акселерометъра, за да открива автомобилни произшествия, докато те се случват, например чрез измерване на внезапен ръст на гравитационни сили при удар, пише investor.bg.

Функцията ще отбележи поредния ход на Apple и нейни конкуренти да използват технологията за сензори за движение, за да вграждат функции за безопасност в своите устройства. Apple въведе функция за засичане на падане в своя умен часовник преди няколко години, която усеща, когато носещият го е паднал тежко и набира спешния номер, ако те не отговорят на известие, питащо дали са добре. Компанията добави през тази година функция към най-новата версия на своята операционна система iPhone, която оценява стабилността на потребителите при ходене.

Моментът за въвеждане на новата функция може да се промени или Apple може да избере да не я пусне, поясняват източници. Говорител на концерна отказва коментар.

Apple тества функцията за откриване на катастрофи през последната година, като събира данни, споделени анонимно от потребители на iPhone и Apple Watch, показват документите. Продуктите на Apple вече са открили повече от 10 милиона предполагаеми удари с превозни средства, от които повече от 50 000 включват обаждане до 911.

Apple използва данните за обажданията до 911, за да подобри точността на своя алгоритъм за откриване на катастрофи, тъй като спешно обаждане, свързано с предполагаем удар с кола, дава на Apple повече увереност, че това наистина е автомобилна катастрофа, става ясно от документите.

По публикацията работи: Мариела Анастасова