Реконструкцията на жп инфраструктурата между Русе и Каспичан ще позволява движение на влаковете по проектните скорости. Това значително ще подобри трафика на превозите по първата, изградена жп линия в България.
В рамките на проектите се подновяват железопътните линии, инсталира се лед осветление и
видеонаблюдение, обновяват се приемните здания и системите, скоито се управлява движението на влаковете. Модернизацията обхваща обектите на железопътната инфраструктура в участъка от гара Русе разпределителна до гараКаспичан.Възстановяването на проектните параметри по дължинана цялата жп линия създава по-добри условия за регионалния инационалния жп транспорт.В района на гара Ястребово се извършва цялостна оптимизация нагарата. Това включва изграждане на електронни централизации и
системи за телекомуникации, ефективно отводняване, по-дългиколовози и нови перони. Ремонтните дейности на гара Сеново саидентични и също така реализират реконструкция на коловозите истрелките, като новият железопътен път е 2 016 м. В участъка Самуил-Висока поляна подновените жп линии са 5 950 м,а между Хитрино и Плиска са модернизирани 13 140 м.Първата построена железопътната линия в България Русе-Варна е собща дължина от 222,7 км към датата на откриването ѝ – 7 ноември1866 г. Дължината на жп линия Русе разпределителна-Каспичан е137,470 км. Последните ремонти за подновяване на железния път саизвършвани в отделни райони между гари, основно в периода 1976-1996 г. с изключение на участъка Сеново-Просторно, обновен през
2017 г.