Тази година летният сезон върви с по-добри темпове, отколко през миналата година, когато пандемията беше в разгара си. Но все пак сезонът е различен, съответно и туристите и условията за почивка. Какви нарушения е констатирала до момента Комисията за защита на потребителя и как да се пазим от некоректно отношение, когато планираме или сме на ваканция?
„Категорично нарушенията по курортите са по-малко. Сезонът е много различен. Потребителите са по-малко, съответно жалбите също. В началото на годината беше затворено почти всичко. Коректността на търговците се е повишила, защото е трудно да се оцелее в тези необичайни условия”. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на „Здравей, България“.
По думите му на нашето Черноморие в момента има предимно българи. „Най-често туристите се оплакват, че поради наплив се вдигат цените на чадърите и шезлонгите. Част от хората се оплакват и от лоши условия за настаняване и недобро отношение от страна на персонала”, поясни Маргаритов.
Той коментира и това, че в условията на пандемия много от почивките се отменят по различни причини.
„До 31 декември миналата година действаше извънредното законодателство, което удължаваше значително срока за възстановяване на средства от страна на туроператорите. Към момента тази норма не е в сила. Така, че когато пътуването се отменя, хората да настояват да си получат парите“, каза още председателят на КЗП.
По публикацията работи: Мариела Анастасова