Учени: Възможно е да се появи „втора Луна“

Експлозията на звездата Бетелгейзе, която се очаква през следващите десетки или стотици хиляди години, ще доведе до появата на „втора луна“ на земното небе, заяви Вячеслав Авдеев, служител на космическия център на „Астро“ част Институт по физика на Академията на науките

„Яркостта на звездата ще бъде като пълната луна на небето. Ще бъде видима през деня и ще се вижда ясно през нощта“, каза ученият.

В края на 2019 г. една от най-ярките звезди в небето започна бързо да губи видимата си светимост. Тогава се предполагаше, че звездата може да избухне в близко бъдеще.

Но учените са установили, че причината е изхвърлен облак прах, който блокира видимостта. Тогава яркостта на Бетелгейзе се върна.

Във всеки случай звездата ще избухне през следващите десетки или стотици хиляди години, заключи специалистът.

По-рано астрономи от Университета в Аризона  и Университета на Париж, „Science and et Lettres“  откриха мистериозен източник на метан, който вероятно се крие в океана под ледената кора на Енцелад, луната на Сатурн.

Превод и редакция: „Нова Вест“, Ралица Димитрова