Експерти от Института за пътна безопасност с анализ на състоянието на мантинелите. До колко трябва да предотвратяват подобни инциденти и колко всъщност ни пазят?
Челен удар между два тежкотоварни камиона стана вчера на АМ „Тракия“. Единият е пресякъл мантинелата и е навлязъл в насрещното. Инцидентът затвори за часове и двете платна на магистралата.
Причината за катастрофата остава неясна. Прави впечатление, че мантинелите в района са нови.
Богдан Милчев от Института по пътна безопасност заяви в „Тази сутрин“, че у нас мантинелите са „бутафорни“. Той даде пример с връзка между двувълнесто и тривълнесто преградно съоръжение в района на катастрофата, където свързващото колче е на отстояние от мантинелата.
„Виждаме и как болтовете не са хванати, гайките са развити. По цялото протежение мантинелата е хваната с един болт, тя е тривълнеста и би следвало да бъде хваната поне с два болта. АПИ трябва да представи монтажните протоколи и проекта за монтаж, многократно сме искали тези документи и те не са предоставяни“, каза Милчев.
Той призова новото ръководство на Пътната агенция да предостави на своя сайт тази информация.
„Наши доклади са констатирали, че имаме много сериозен проблем с монтажа на мантинели. Аз съм скептичен, че нещо ще се подобри, защото от май до днес имаме лавинообразно увеличение на жертвите при ПТП-та, с близо 50%“, заяви пътният експерт
Милчев посочи, че подобен клас мантинели би трябвало да спират и камиони.
По публикацията работи Снежина Раева