Френският орган за защита на конкуренцията наложи глоба на Гугъл в размер на 220 милиона евро, предаде ТАСС.
„След получено общо заявление, подписано от ръководствата на няколко местни и чужди медийни корпорации, ведомството реши да наложи паричното наказание на високотехнологичния гигант“.
Американската компания е предоставила на свои подразделения преференциален режим за публикация на реклама в сайтовете на жалбоподателите и по този начин е нарушила правилата на конкуренцията“, допълни базираната в Москва информационна агенция, цитирайки официално съобщение на службата.
Медията посочи още, че сред фирмите, подали заявлението, са били компанията-издател на един от най-големите френски вестници „Фигаро“ и американската фирма News Corp.
От Гугъл не отрекоха обвиненията и сключиха споразумение с френската институция. Представител на гиганта от САЩ заяви, че компанията е готова да реши проблема във възможно най-кратки срокове.
По публикацията работи: Ралица Димитрова