10 ефикасни метода за редуциране на стреса в ежедневието

blank
Снимка: Freepik
- Реклама -

Представяме няколко силни оръжия срещу стреса, които природата ни е подарила

Конфликтни ситуации, болести, страх да не загубим работата си – всичко това са ежедневни ситуации, част от реалността, които несъмнено ни причиняват много главоболия и стрес.

А стресът е сред най-подценяваните опасности за здравето ни в днешно време. Борбата срещу него често е трудна и дълга, но има няколко оръжия от природата, които могат да ни помогнат.

- Реклама -

Шумът на реката
Слушането на ромоленето на реката се отразява благотворно върху нашето здраве, показват данните от канадско изследване.

Песента на птиците
Времето, прекарано в слушане на песента на птиците, се отразява положително върху психичното здраве, когнитивните способности и повишава прага на чувствителност към болка.

Физическа активност
Физическата активност има важна роля за правилното функциониране на нервната система, снабдяването на мозъка с кислород и намаляване на стреса и напрежението.

Сън
Стресът и сънят са тясно свързани. Лошият сън увеличава нивата на стрес, а стресът води до лош сън. Специалистите съветват да не забравяте, че времето за тревоги е в светлата част на деня, нощта е предназначена за покой.

Секс
Сексът лекува, релаксира, удължава живота, пази ни от стрес, поддържа сърцето здраво и освобождава ендорфини, които ни правят по-щастливи.

Вода
Американско проучване показва, че пиенето на вода ни прави по-спокойни и концентрирани. Това се дължи на факта, че дехидратацията прави нервната ни система по-чувствителна, а ние ставаме по-сприхави.

Правилно хранене
Има храни, които се борят със стреса и ни карат да се чувстваме по-добре. Такива са ядките, тъмният шоколад, медът, плодовете и зеленчуците, вълшебното кисело мляко.

Музика
Музиката е отлично оръжие срещу стрес. Но внимавайте с избора на жанр. Резултатите от британско проучване показват, че попът от 80-те и 90-те години на миналия век е най-добре намалява тревожността. Но техно музиката, дъбстепът и рокът от 70-те години са с точно противоположния ефект. „Гневната“ музика, като метъла, може да помогне на слушателите да се справят с чувствата си и това също ги прави по-щастливи.

Билки
Има билки, които са отличен съюзник в борбата със стреса, депресията и лошото настроение. Сред тях са жълтият кантарион, маточината, валериана, джинджифил, лайка.

На животните с любов
Галенето на куче или котка е ефективен начин за намаляване на стреса, твърдят американски учени. Само 10 минути подобно занимание е достатъчно за „значимо“ намаляване на нивото на хормона на стреса кортизол и общо подобряване на състоянието.

Източник: DarikNews

- Реклама -