Автомобилната индустрия се насочва все повече към производството на електрически превозни средства. В резултат на това в тях се вграждат все по-нови софтуерни технологии.
Дългогодишните лидери в индустрията като BMW и Daimler са изправени пред огромни ИТ заплахи за своите инженерни умения, пишат в The Guardian.
„Ако днес си купите конвенционален автомобил, можете да бъдете сигурни, че нищо съществено няма да се промени в него през следващите седем години, докато не купите нов. В не толкова далечното бъдеще обаче може да се наложи да извършваме ремонт на колите си на всеки три месеца, обяснява Клаус Грубер, автомобилен експерт в Strategy& Consultancy.
„Вероятно в бъдеще ще получаваме постоянни актуализации на софтуера на автомобила ни, подобни на тези на нашите смартфони или компютри“ – добави още той.
Според проучването на Грубер се очаква в следващите 10 години разходите за разработката на автомобилния софтуер значително да се увеличат.
Автомобилът на бъдещето ще бъде захранван от батерии, свързани с мрежи и ще може да се управлява автономно. Заедно с това ще бъдат вградените цифрови развлечения и функции за споделена мобилност, които също ще изискват мощна компютърна технология.
Според автомобилния инженер бъдещите технологични промени, неизбежно ще трансформират корпоративната култура на автомобилните производители. След време те няма да произвеждат автомобили, а само софтуерни технологии.
Производителите на автомобили по същество ще станат производители на софтуер, което само по себе си налага промяна в корпоративната култура, тъй като произведеният продукт е различен.“
Превод и редакция: „Нова Вест“, Ралица Димитрова