За 30 автомата за електронно закупуване на билети, на стойност 400 хиляди лева, не е предвидено къде ще бъдат монтирани. Това стана ясно от думите на д-р Людмил Иванов, председател на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия и проф. Симеон Ананиев, Асоциация на предприятнията в железопътния транспорт.
„Поръчката за над 400 хил. лв. е за 30 автомата за електронни билети, но към момента са монтирани 18 и остават още 12 от тях. Проблемът при поръчката е, че не е предвидено къде точно да бъдат монтирани тези автомати“, обясни д-р Любомир Иванов пред телевизия Bloomberg.
Двамата се обединиха около тезата, че България изостава от европейските железници с между 15 и 20 години, като страната има нужда от модернизация в сектора.
Проф. Ананиев заяви още, че до 2030 г. всички жп линии в страната трябва да са снабдени с необходимите системи за безопасност и сигурност, като част от проект, който включва задължително изграждането на европейска система за управление на железопътния трафик.
„Това са системи, при които тотално се променя начина на организация и управление на влаковото движение. Всичко става автоматизирано. Но същата модерна техника трябва да бъде въведена не само в инфраструктурата, а също и при локомотивите“, казва проф. Ананиев.
По думите му трябва да има комплексен подход, а у нас не се говори за обучението на кадрите и подготовката да работят с тези системи, което също е важна част от процеса.
По публикацията работи: Мариела Анастасова