Зам.-министърът на образованието Таня Михайлова заяви, че МОН обмисля тази идея, ако епидемичната обстановка се влоши
МОН обмисля локално преминаване към дистанционно обучение на всички ученици при влошаване на епидемичната обстановка.
„Даваме възможност да се взима решение, което е обусловено от ситуацията в съответната община или област както и от конкретната ситуация в даденото училище. За щастие има и учебни заведения, където не са регистрирани случаи на коронавирус“, каза в “Тази сутрин“ зам.-министърът на образованието Таня Михайлова.
По думите й е много важно малките ученици от начален етап да бъдат присъствено в класната стая.
„Локалният принцип е много по-верният в случая, защото имаш пряк поглед върху ситуацията – какъв е броят на отсъстващите ученици, на отсъстващите учители, на карантинираните ученици и учители или паралелки“, обясни Михайлова.
Според нея е важно да се има предвид и преобладаващото мнение на родителите и то се знае предварително от самите директори. Михайлова даде пример с училище в Търговище, където са подадени над 200 молби от родители за преминаване към дистанционна форма на обучение.
На въпрос колко трябва да е дълъг един онлайн час, зам.-просветният министър каза, че той трябва да е по-кратък от класическия. Сега часовете при по-големите ученици е 45 минута, а при онлайн обучението трябва да е до 40 минути.
Часовете може да са и 30 минути в зависимост от гимназиалния или прогимназиалния етап. За най-малките пък, според нея, трябва да е до 20 минути.
Трябва да се спазва тази хигиена, която е задължителна от гледна точка на здравословните и безопасни условия“, каза Таня Михайлова.
Към днешна дата 623 са учениците, регистрирани с коронавирус. Карантинирани са близо 13 000 ученици и 117 паралелки. 859 са учителите с доказан COVID-19.
Видео: bTV
По публикацията работи: Моника Цанкова