Apple вече не предлага слушалки и зарядно в комплект с iPhone

blank
Снимка: Pixabay

Във вторник Apple обяви, че всичките ѝ четири нови модела iPhone 12 няма да включват адаптор за зареждане, нито кабелни слушалки

Решението на Apple да премахне зарядното и слушалките от кутиите на iPhone 12 като цяло беше добре прието от природозащитниците, макар че технологичният гигант е притискан да отиде още по-далеч в намаляването на влиянието си върху околната среда, пише CNBC, цитирани от Investor.bg.

Във вторник Apple обяви, че всичките ѝ четири нови модела iPhone 12 няма да включват адаптор за зареждане, нито кабелни слушалки, каквито обичайно имаше в кутиите от години. В резултат на това кутиите, в които ще пристига iPhone, ще са значително по-малки, а Apple твърди, че ще може да поставя със 70% повече телефони в един палет за доставка.

„Инициативата на Apple да спре да включва слушалки и зарядни е стъпка напред за намаляване на ненужните EEE (продукти за електрическо и електронно оборудване), които ще дублират тези, които вече имате“, твърди Тереза Доминех от Института за устойчиви ресурси към University College London.

„Това не само ще помогне за намаляване на отпадъците, но и ще предотврати въздействието върху околната среда, свързано с добива на суровини, производството и дистрибуцията на продуктите“, посочва тя.

Лиса Джаксън, вицепрезидент на Apple по околната среда, политиките и социалните инициативи, коментира: „Знаем, че потребителите събират USB адаптери за захранване и че производството на милиони ненужни адаптери изразходва ресурси и добавя към въглеродния ни отпечатък“.

Джаксън твърди, че Apple вярва, че по света се ползват 700 млн. кабелни EarPods и около 2 млрд. захранващи адаптера. „И това без да броим милиардите адаптери на трети страни“, посочи тя по време на презентацията си от покрива на Apple Park.

„Намаляването на количеството електрически отпадъци, които идват с продуктите, е добре дошла стъпка за намаляване на въздействието на новите смартфони върху околната среда“, коментира Стив Хайнд, мениджър на кампании в екологичната група City to Sea.

Хайнд твърди, че нещата все още далеч не са перфектни. Той вярва че телефоните продължават да се предлагат с „океан“ от ненужни опаковки и подчертава, че Apple трябва да търси вграждането на „повторната употреба“ в своя бизнес модел.

„Това означава проектиране за дълготрайност и лесни ремонти чрез смяна на модулни компоненти. Освен това означава насърчаване и улесняване на пазара за повторна употреба на старите им телефони. Така че, макар да приветстваме тези малки стъпки в създаването на по-малко отпадъци в периферията на техния бизнес, ние ги призоваваме да поливат плодородното семе на идеята да използват повторно и да вложат това в сърцевината на своя бизнес план“, твърди Хайнд.

Елизабет Джардим, старши представителна Greenpeace, занимаващ се с корпоративни кампании, коментира, че намаляването на количеството материали, използвани в продуктите на Apple е „важна стъпка от намаляването на въглеродните емисии на продукта“, но все пак има още много, което може да се направи.

През юли Apple заяви, че работи за постигане на нулево въглеродно въздействие до 2030 г. Подобни ангажименти вече поеха и други технологични гиганти като Google и Facebook.

- Реклама -