Пазарът на персонални компютри бележи ръст в продажбите по време на пандемията

31

Смартфоните станаха доминиращи на много пазари и пазарът на персонални компютри бележеше големи загуби през последното десетилетие, но коронавирусната пандемия промени това

Производителите на персонални компютри са продали 71,4 млн. бройки през тримесечието до края на септември, което представлява 3,6% повишение спрямо същия период на миналата година, сочи прогноза на компанията за пазарни проучвания Gartner, цитирана от CNBC, пишат от investor.bg.

В САЩ са продадени 16,5 млн. персонални компютъра, или с 11,4% повече спрямо година по-рано. Това е най-бързият темп на растеж на пазара от десетилетие, твърдят от Gartner.

През последното десетилетие пазарът на персонални компютри бележи спадове, след като смартфоните станаха доминиращи на много пазари, а бизнесът чака нова версия на Microsoft Windows. Но през това тримесечие глобалното потребителско търсене на персонални компютри е най-голямото от пет години. Коронавирусната пандемия и настоящите блокади подкрепиха търсенето на развлечения у дома и на компютри, от които децата да учат от дистанция.

„От потребителска страна пазарът наистина спадаше в продължение на 10 години, отчасти защото много хора използваха смартфони“, коментира Микако Китагава, директор проучвания в Gartner. „Но в САЩ и Западна Европа продажбите на лаптопи са наистина силни, защото всеки се подготвяше за работа от вкъщи“.

В глобален мащаб продажбите на Lenovo са нараснали с 8,3% на годишна база до 18,3 млн. бройки, което я прави компанията, спечелила най-много от новите тенденции. HP, Dell, Apple и Acer са останалите компании, попадащи в топ 5 на производителите на компютри.

Миналата седмица Canalys, друга компания за пазарни проучвания, обяви, че по нейни данни продажбите на персонални компютри са нараснали с 12,7% на годишна база. Трябва да се има предвид, че Canalys включва лаптопи с операционната система на Google – ChromeOS, които са по-евтини и популярни в училищата. От своя страна, Gartner не ги смята, а се фокусира върху лаптопите и настолните компютри с Windows на Microsoft и MacOS на Apple.

Като се включат и бройките Chromebook, общият пазар е скочил с 9%, твърдят от Gartner. Продажбите на Chromebook са нараснали с цели 90% на годишна база.